Egen gjord färsk ost ala Mamma Jessica

Färskost till kex mackor mm är ju bara så gott
varför inte göra sin egen ??
Här kommer mitt recept till detta ät och njut :)


Ingredienser

1 Rött fil paket
färska kryddor / örter / vitlök / gröslök elelr kryddblandningar väl vraka själv


Lägg ner ett filpaket med förpackning i kokande vatten i ca 45 min

Ta Upp och dunsta i ett durskslag

Lägg ner det som blir kvar i en burk  tillsött efter egna smaklöker tex italiens krydda+ gräslök

Ät till kex och njut

Ja enkelt var det

Bon apetite


Kommentarer
Postat av: Tesan

Tack för tipset! Ska testas nån dag! :)

Postat av: melliz

ååhhh det ska jag göra en dag =))fast sambon hatar verkligen ost o så men men jag kan ju äta desto mer hehe Kraam

2006-07-14 @ 11:21:51
URL: http://melliz.blogg.se
Postat av: Vintage*Jessica

Tesan : Yees det tycker jag allt du ska göra :))))

melliz : Kul :))) super gott är det _=
va vilken sambo som ej gillar ost :)

hos oss blir det ost bricka mums :)

2006-07-15 @ 19:13:09
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback