- Är du en Latte Morsa ?

image


01 : När det är dags att välja barnvagn vet du exxakt vilken du vill ha.
Den tyska prestige vagnen Buggaboo precis som Gwyneth Paltrow Liv tyler sarah Jessica parker.
Detta trots att den med sina minimala hjul inte är särskilt anpassad för de svenska vintrarna.
En bugaboo kostar runt 10 papp.

02: i din bokhylla finns visserligen Anna wahlgrens klassiska bok om barnets första år , men det gör ochså en uppsjö av romaner om gravida trettio åringar mitt i karriären och livsstilsguider för nyblivna mammor.

03: Ditt barn heter viggo eller Tindra.

04: Barnkläderna väljer du med omsorg gärna från mindre trendmärken som No added sugar och status märken som Dior burberry Ralp Lauren.

05:  Du ser till att ägna dig själv och ditt yttre lika mycket uppmärksamhet som innan du blev mamma.

06: Du går snabbt ner till ideal vikten igen , går power walkar och utövar yoga.

07: Under mammaledigheten blir det långa fikastunder på stans trendigaste fik.

08: Under den gemensamma färäldraledigheten funderar du och din partner att åka på lång semester till thaland.

09: Du och din partner tycker att det är viktigt att aktivera erat barn tidigt och mycket.
När viffo är liten får han öva sina hjärnceller med att lyssna på speciall band från baby einstein.
Sen blir det piano lektioneroch tennis.

10: På Tindras fyra års dag underhåller inhyrda clowner både föräldrar och barn .
Barnkalas är inte längre varmkorv och tårta. Det är aktivitetsspäckad Big Buissnes.

11: I viggos säng ligger det en ludde med elefanter från svenskt tenn.
På väggen sittere en inramad affisch av babar och produkter från designtorget och Magis skymtar här och där :D



Nej jag är ingen Latte Mamma ingen bull mamma ingen tråk mamma
Jag är go with the flow Mamman
  inga strikta regler inga massa måsten :D

Lekar skratta blandas om vart annat här hemma i min Bohemiska lya :DDDD

Kommentarer
Postat av: sara

Oh lord, that is so not me! Gud så pretantiöst haha.. Man måste ju ta det lite lugnt ju, och min vagn som jag har nu är samma som jag hade till min första årgång 97. I like it :) Föresten så är jag singel också och köper en massa kläder på second hand, so no guccipucci for me..

Postat av: Vintage*Jessica

sara : Hhahahhahahhaha Guccu pucci tar jag gärna men dock second hand varor ler :D
Jag behöver inte blinga med feta märken då är det ju ingen som ser mig och jag ser ut som en enda stor reklampelare / kopia av alla andra fuck så trist :D

Hhahah tur att du ej föll in i den kategorin smile :D

2007-02-02 @ 15:23:01
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Sara

haha vilket härligt inlägg om latte morsor

2007-02-02 @ 16:27:42
URL: http://dajsy.blogg.se
Postat av: Vintage*Jessica

sara :D

2007-02-02 @ 17:53:09
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback