People kiling people dying... where is the love???

33467-3956


Det kryper i min kropp när jag ser era svarta hjärtan  fyllda av så lite kärlek.

Varför skaffar man barn ?
Jag skaffade barn utav kärlek samt att jag älskar barn.

När jag fick kenny öppnade sig en helt ny värld för mig.
jag avgudade marken han gick på ..

Sen när 2an Madicken kom förstod jag att man faktiskt kan vara så här lyckligt lottad med 2 barn omkring sig.

Känslan och kärleken som omger en är verkligen obeskrivlig.

Ni 2 är det vackraste och underbaraste som hänt mig,

Madicken / kenny valde jag att sätta på dagis efter 2 års ålder då jag anser att man inte lämnar ett mindre barn på dagis.

Men det jag ville komma fram  till med det hela är varför skaffar man barn om man inte orkar att ta hand om dom själv..
skaffar barnvakter hit och dit så fort helgerna närmar sig för att kunna dricka sig full och leva det liv man egentligen inte ens lever längre ?

Jag skaffade mina barn på livstid och jag anser INTe att jag offrat mig själv för att dom ska ha det bra :)

Jag är fortfarande samma roliga galna Jessica oavsett :)
Min tid är den tid jag har med mina barn och min älskade Jimmy thats it,.


Lämna barna på dagis för att man själv inte orkar / har lust att aktivera sina egna barn ?

Ussh hemsk värld...


Tänk på detta ....

Jag vet en kille en speciell kille som sitter där bland molnen.

Han försvann ur jordelivet blott 5 år gammal.
Han fickall kärlek av sin mamma och sina syskon tills den dagen han flyttade en våning upp till himmlen.

hans föräldrar gav han allt...
man riktig såg kärleken flödade.

Denna kille har satt sig  i min hjärna... han är mycket speciell...

Tänk om hans föräldrar hade lämnat bort han gång på gång.  .. ej gett han kärlek...
hur tror ni då att dom hade larat av krisen efter hans död ?

Ta vara på tiden som finns...
Jag vet att du har det bra där uppe i himmlen Alfons.

Jag drömmer om dig ofta... jag ser dig alltid le.
Var snäll med morfar där uppe.


Denna kille finner ni via 
www.alfons.blogg.se   En Tapper kämpare mot  sjukdomen cancer.

Vackrare blogg får man leta efter.

Jag erkänner att jag dagligen kikar in och gråter när jag ser dig alfons.. men mest av allt.

Bilden av din mamma vid din grav.. den är så oerhört vacker.



 Jag är  tillägnad denna vackra gåva att få vara mamma
och den har jag valt att starkt tagit reda på.


Att få vara mamma är en sån obeskrivlig lycka :)

 Jag behöver inte festa  nätterna igenom...
jag behäver inte lämna bort er för att känna mig hel..
Då ni är med mig det är då  jag känner mig hel.



Tro mig barn tiden kan man aldrig få tillbaka ta till vara på det du har.

Tänk alla par där ute som inte ens kan få barn.. som är så otroligt självklart för andra.


Jag är mycket tacksamm att jag är den jag är mamma till två vackra barn Kenny Madicken  och baby i magen :)

Kommentarer
Postat av: K

Man får väl bara vara mammaledig x antal dagar??

2007-07-06 @ 16:18:24
Postat av: VintageRetroPrinsessa


K : Yees det stämmer men då får man ha sparade cas så man kan vara hemma med sina älskade barn eller sitt :)
Eller
va djäkligt rik :)
Att ha barn är även en kostnads fråga.
Fattar inte dom som lever på soc och skaffar barn tycker det är sorgkligt !!!!

Postat av: Anonym


Du verkar ha ett hjärta
av guld avundas all din kärlek du både ger och tar.
Var rädd om dig / Bodil.

2007-07-06 @ 17:49:14
Postat av: VintageRetroPrinsessa


Anonym :
Kärlek är vackert att både ge och ta :)
Mvh Jessica

2007-07-07 @ 10:45:42
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Candy

Håller med dig. Dessutom tycker jag att man borde få vara både mammaledig & pappaledig längre. Jag skulle aldrig vilja sätta mitt barn på dagis de första åren, om jag hade ett! Sen tror jag att det kan vara nyttigt för barn att gå på dagis, de lär sig typ att samarbeta med andra barn, & skaffar ett socialt nätverk. Men i början då tycker jag att man skall vara hemma med barnen så mycket som möjligt!

2007-07-07 @ 16:19:48
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: Linda

Jag håller med dig till 100% Det är sorgligt och se alla föräldrar som lämnar bort sina ett åringar från tidig morgon till sen eftermiddag varje dag och satsar allt på sina jobb och om dom inte jobbar måste dom ha "egen tid" så då får barnen vara på förskolan ändå.... Varför skaffa barn om man inte orkar ta hand om dom? Jag jobbar som barnskötare på en förskola så jag ser tyvärr detta varje dag. Jag blev glad när jag läste ditt inlägg det är inte många som tänker på sånna saker idag tyvärr, hoppas nån fick sig en tankeställare. Det är tur att det finns föräldrar som du! Kram

2007-07-07 @ 22:47:20
URL: http://liindis.blogg.se
Postat av: VintageRetroPrinsessa


Candy : Vi har gjort som så
at jag tar alla mamma dagar samt att pappan kommer vara ledig under en längre tid nu då baby kommer :)
så det kommer bli en oerhört mysig tid .
Sen är jag en människa som gärna vill vara runt andra :)
Yees den första tiden
( åren ) i barnas liv är det mest viktigaste och det är inget jag vill lämna bort till nån för allt guld i världen.
jag vill vara där för dom uppleva allt tillsammans med dom :)
Linda : Tack . Detta anses vara ett mycket tabubelagt ämne, tydligen.
har kikat runt på lite andra mamma blggar oc blir ärligt talat
sorgsen av att se mammor i min egen ålder lämna barna på dagis för att vara hemma.
Lämnar bort en baby på nån vecka för att supa.
Hemskt.
Exxakt att skaffa barn kostar pengar samt en hel del tid.
har man inte råd skaffar man helt enkelt inte barn.
jag hade råd att vara hemma med mina barn länge pga av att jag hade jobbat i hop mina pengar / sparat en hel del och detta var det jag ville.
vara där för mina barn som en äkta mamma ska vara.
Tusen tack för din kommentar kul att debatera med folk :)))
Mvh Jessica

2007-07-08 @ 10:58:47
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Ingrid


Fattar inte varför fattiglappar ens ska skaffa barn
Dom har råd att festa på sina soc pengar
och röka , men att köpa nya fina kläder blöjor välling till sina kids ta det stopp.
Dumt att sociala inte blir inkopplade i såna fall.
Har sett många hemska fall bara här på internet.

2007-07-08 @ 18:14:02
Postat av: Lena


Är själv mamma till en 3 åring och vi i vårat förhållande har valt att jag ska stanna hemma med våran son B.
Jag är inne på samma våglängde som dig att varför skaffa barn då man lever på soc ?
Tycker det är hemskt att behöva leva på andra för att kunna försörja sitt barn.
så otroligt kul att läsa en blogg vars liv strömmar emot där nån faktiskt
på riktigt vågar stå upp för vem dom är likt dig.
Hoppas att fler tar ditt råd
att njuta tillsammans av barntiden.

2007-07-08 @ 22:55:55
URL: http://www.viljan.blogg.se
Postat av: VintageRetroPrinsessa


Ingrid : Tycker det är synd att man ens ska behöva leva på soc .
Och nej jag anser INTE man ska skaffa barn om man har det dåligt ställt.
Sen att det finns såna som prioterar att röka dricka ..bla bla istället för att köpa saker till sin baby / barn är ofattbart hjärtlöst.
Lena :
Ang att skaffa barn då man lever på soc verkar ha svidit massa då jag fått en massa mail ang det.
mensnälla nån ni som lever på soc det är jag som betalar till era barn med mina skattepengar.
de är inte du själv som försörjer din baby / barn.
Jag är alltid den som vågar stå upp för den jag är / tycker och det är jag oerhört stolt över :)))

2007-07-09 @ 11:54:14
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Linda


så kul att se andra avundsjuka bloggare blogga om dig :)
mezzi mezzie.

2007-07-09 @ 13:42:54
Postat av: mezzie

"Linda" du har ju inte alla hästar där de hör hemma!!
Det jag skrev om handlade om en artikel i Aftonbladet så det så!

2007-07-11 @ 20:22:52
URL: http://mezziesplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback