- 8 Mars kvinnodagen..

            
                              


Varje år tjänar svenska kvinnor 182 miljarder spänn mindre än de svenska männen.
I nio av tio yrken har vi sämre pröjs.
Tyvärr !!!
År 2007 finns det fortfarande stor anledning att uppmärksamma kvinnodagen och tänka efter ett varv till på om vi lever på samma vilkor  ?



Fattar inte varför allt ska vara så djävla köns relaterat ?

Oavsett kuk eller fitta så borde man ju tjäna samma pengar ?
samma skit vi gör av .

Kvinnor har mens måste köpa massa tamponger mm inte får vi mer cash för det ?`
Vi rakar oss under armarna mellan bena på bena dagligen sliter ut rakhyvel efter rakhyvel.

Vi tvättar städar tar hand om barn I mitt fall är det så :D oftast
Oki Min Honey fixxar käk sometimes / diskar otroligt noga :D

Men varför ska vi inte vara berättigade till att få samma lön ?

Informera mig om era tankar kring detta Ämne.


 Hur ska du fira kvinnodagen den 8 mars ?




      

Kommentarer
Postat av: Pierre

jag ska fira genom att ge min sekreterare massa onödigt extra jobb...mycket pappersjobb så att hon får sitta och trixa med det sent in på kvällarna...ser gärna att hon även tar med sig jobbet hem.

Postat av: Vintage*Jessica


Pierre : Tur att jag inte är din skreterare.. du hade jag väl fått slicka ditt golv rent eller nåt äckligt smile :D

2007-03-04 @ 18:32:01
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Ilona

Ja vi har alltid firat 8 mars. Det där med mindre betalt än män tror jag är mycket vårt eget fel, det finns ingen lag som säger att kvinnor ska ha mindre pengar men vi fågar helt enkelt inte sätta tillräckligt med krav. Säger man ifrån till sin chef när det är dags för löneförhöjning borde det inte vara något problem såvida chefen inte är ett stort asshole.

2007-03-04 @ 21:19:18
URL: http://antagligen.blogg.se
Postat av: Vintage*Jessica

IIona : Framför mer kvinnor som vet vart dom står vågar säga vad dom tycker tänker och inte vara tysta som möss :S

2007-03-04 @ 21:26:20
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Jonna

Jag har fått en present av min söta syster, som ska öppnas den 8e. Funderar på att göra samma sak själv, för jag ska på playdate och tycker det vore kul att fira de andra mammorna också! Vi får se... :)

2007-03-04 @ 21:41:10
URL: http://www.kazaanmjao.webblogg.se
Postat av: Vintage*Jessica


Jonna : Åhh presenter sweeet jag hoppas att jag får nåt litet av min lilal honey :D
en massage kulle duga :D

Mvh Jessica

2007-03-06 @ 10:23:34
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: joachim

det är väll ditt eget val att raka dig och göra dig fin?(för att vi män ska bli mer attraherade och så att du ska behöva knulla oss för en löneförhöjning.)

2010-11-02 @ 18:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback