Morotspure, för den lilla gourmeten.




Moroten n söt och färgsprakande liten sak perfekt att börja med till en liten nybörjar gourmet.
Fylld med den härliga vitaminen a.
som vuxen kan man knappra dessa som baby kan man mosa.
ska Tipsa om en perfekt pure att starta som  till din lilla baby.

Dom flesta babysar från 6 månader kan börja med smakportioner, moroten passar perfekt till detta ändamål.
Frys i små behållare / Is kubbar .


Detta behöver du 6 skalade  morötter helst ekologiskt odlade.

1 : skiva morötterna ca 1 cm  skivor.
Ångkoka  ( då behåller den alal sina nyttigheter)
Under lock ca 10-15 minuter låt svalna.

2: Mixa morötterna med valfri vätska  (  Buljong bröst mjölk  tex ).


När babyn vant sig vid smaken kan du avancera upp dig och gör puren grövre.


TIPSET!!!! Använd en mixer stav perfekt att ha hemma som småbarnsförälder :0).


Kommentarer
Postat av: happygirl

jag har sett många som har skrivit om röda K. Finns det någon sån affär i sthlm?
bra blogg (:

2007-09-16 @ 16:15:16
Postat av: Lova

Hej! Jag har en utmaning i min blogg som skulle vara jättekul om du gjorde =)

Postat av: Lisa

Har en tävling nu i min blogg :) bara att kika in om du vill vinna en mascara och en brosch!

2007-09-16 @ 17:05:53
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: VintageRetroPrinsessa


Happygirl : Kolla gula sidorna. :=)
hoppas att du
hittar det.
Lova :
I have done it :=)
Lisa : Tack för tipset
kikade en och skrev en liten rad mvh J

2007-09-16 @ 17:21:27
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback