- Så många fråger så lite svar




- Överallt överallt vart jag än tittar vart jag än ser så finns dom där.
Vad vil dom ?

Jag pratar om föräldrar som klagar dagligen på sina barn på deras liv ditten och datten.

Åhh jag får ej sova min baby väcker mig hela natten.

Åhh jag har vart ute ela natten är  så full orkar ej ta hand om mitt barn det bara skriker gnäller hela tiden bla bla
så pladdrar dom på dag ut dag in ?

varför i helvete skaffar  man barn ?
Att ha ett ban är inte ett litet gosedjur som ligger där livlöst utan att pipa.
Ett barn behöver ömhet körlek värme mat nya blöja ...... listan kan bli lång.

Så länge man tillgodser alla dessa saker på listan så har du ett glatt leende barn som äter skiter skrattar busar.

Får då barnet inget av listan / av din tid givetvis får du ett gnälligt barn.



Ghaaaaa jag blir galen... och detta ör saker vi läser vad händer utanför då igen annan ser ?
Ligger barnet där i sin bajsblöja i sin säng gallskriker ?




Blir vannsinig på såna här saker .


Bajs.....


Jag ser det inte som om jag offrar mig själv min tid till mina barn.
Mina tre barn är mitt liv mina val det bästa som finns.



Sen måste jag även utrycka sorg för dom som har sina små barn på familjehem / avlastningshem.
Tänk då sen då barnen / barnet växer upp  med den ständiga frågan varför ville mamma / pappa inte vara med mig ?




 Våra barn ska driva framtiden ge dina barn all din kärlek.


Peace love and understanding.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men familjehem är väl för sådana barn som inte kan bo hemma pga missbruk eller andra missförhållanden? Å avlastningshem/korttidsboende är för sådana barn som är så gravt handikappade att föräldrarna väljer att låta dem bo där under kortare perioder för att kunna ägna tid åt syskon, varandra etc. Inte alls meningen att vara besservisser nu! :D Ha en kalasfin dag!

2008-04-08 @ 11:04:05
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Anna
: Familjehem där finns där barn som bor periodvis för att föräldrarna ej orkar ta hand om dom osv :( sorgligt men sak det kanske man skulle tänkt på innan man slaffar ban då jag anser att det skadar ett barn.
Avlastningshem där fins det
föräldrar som lämnar sina barn heljer visa dagar för att dom ska
vara själv
/ orkar ej ta hand om sina barn.
Tycker det är så fel att överlåta ansvaret åt nån annan :(
ussh och fyyy.

Ha det finaste dagen mvh J

Postat av: Anonym

Tycker det är tråkigt att man dömmer andra som du gör, alla barn är ju inte mönsterbarn trots att man har gjort allt i sin makt, tyvärr så är det ju så..

Jag tycker att då är det faktiskt bättre att man får avlastning så att man orkar med än att föräldrarna hamnar under gruppen som misshandlade för att dom inte orkade med...eller vad tycker du???

Jag tror tex inte att det är helt lättsammt att ta hand om tex ett barn med ADHD eller liknande + syskon, man är ju inte mer än människa och orkar man inte så ska man få hjälp.

Tack och lov har jag precis som du haft tur med mina barn och dom är det finaste jag har, jag skulle aldrig kunna lämna bort mina barn, har för den delen nästan aldrig barnvakt heller. Men som sagt alla har inte den turen...

Tack för en rolig sida

2008-04-08 @ 17:48:57
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Anonym :
Meningen men inlägget var ej att döma någon.
jag menar
heller inte att barn ska vara mönsterban men det som fårvånarmig att det ska vara så lätt att slippa problmen genom att bara lämna bort " problemet " / sitt egna barn vilket jag då tror förvärrar hela situationen då jag tror att barnen i fråga känner sig ännu mera otryggt :( tyvärr.

Varför ska man misshandla sina barn för attman ej orkar ?
Vart skulle det leda ?


Attvara mamma är inte alltid lätt ja har två över aktiva barn och jag själv som barn hade just adhd men jag vart aldrig bortlämnad för det ;).
Jag fick en massa kärlek och tid då jag var liten från mina föräldrar ;).

Tack för en bra innehållsrik kommentar sånt gillas alltid.

2008-04-08 @ 20:12:31
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback