- ost kupan det nya shabby chic

 


- För i tiden användas just ost kupan till ost.
Means nu har den npt oanade höjder och används som en trevlig liten detalj i hemmet där vackra ting kan gömmas.
Ibland kallas den även rosengömman.
Och visst stämmer det vackra ting kan gömmas där under , men alla kan se det vackra som ett litet minatyr hus likt ett tittskåp.
Vackra små ting kan ligga frodas där inne  och leva sitt egna liv.
Du kan tex lägga vackra roser knyta med rosett band på knoppen frostade roser tom.
Lägga dit  små paket inslagna i gammalt notpapper och knyta med gjutesnöre eller spets , sätta till lite vackra charms och ett vackert änglavykort.
Sen har du allt etvackra samlat i din lilla ostkupa.

Min mamma den rävenhar fyndat den vackraste ostkupan för 15 pix på gottne loppisen.
Hennes uppgift nu är  att hitta en liknande till mig ;)
Mina pyssel fingrar är redo att pyssla :0).





Tycker du om att pyssla ?


Käääärlek mamma Jessica med massa ideer ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! Kolla in min fotoblogg, värd ett besök:) Tack!

Postat av: Therese o Nellie

Ja BRIO har superfina leksaker. Inte för mycket pill och plock och det gillar jag :]

Bra dessutom med leksaker som passar många åldrar, tror Nellie kan ha roligt med hästen i många år...



Så sött med gamla ostkupor, gillar absolut den romantiska stilen :]



Ha en fin kväll o gott nytt år på dej me!

2008-12-30 @ 20:25:46
URL: http://fesan.webblogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Shabby chic är himla läckert, tyvärr är vi inte överens om det jag och maken så det blir inte så mycket av det hemma :-)

2008-12-30 @ 20:58:06
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hej!

Är barnen friska nu? Har karln din kommit hem från julfirandet än? Följer ju din blogg, men har inte läst nåt om det?...

Ha det så bra däruppe!

kram Nettan

2008-12-30 @ 22:39:14
URL: http://nettis73.blogg.se/
Postat av: Malla

Dom där är ju bara sååå fina. Me lajki, har två själv, men dom var inget fynd direkt utan man fick pynta bra många kronor för dom men det var det nog värt....

2008-12-30 @ 23:24:11
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Linda

Hej,



Ja jag har så mycket att göra hela tiden så har kanske inte ens sett att du skrivit, sorry.



Får fixa det någon dag under min ledighet som börjar på fredag.



Gott nytt år på dig, kram

2008-12-30 @ 23:52:43
URL: http://sweetkay.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka fina små vita koppar, var har du hittat dom

kram Emma

2009-01-02 @ 11:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback