- Den gröna klassikern




- Den gröna klassikern som 1940 har använts fltigt runt om i sverige / världen.
Dock har den  inte använts lika flitigt från min sida sen 1940 av förklariga själ.

Men den  är en ständig medföjare i min väska.
I dag ska det li en ny.

jag längtar redan til du får börja smörja mina läppar morgon / kväll.

Jag kanske sviker den gröna klassikern för denna sötnos :


Känner mig nästan lite otrogen men vet att dom tillhör samma släkte så dom ska bara  va glad och va nöjd ;).


Apotekets klassiker Försvarets hudsalva kommer nu i en ny design - kamouflage med brunt lock. Den populära salvan säljs varje år i 900 000 exemplar och används till bland annat läppar, torra armbågar, hundtassar och skoskav.













 Har du en trogen vän i din väska / hemma i form av en försvarets hudsalva ?


Kommentarer
Postat av: Linda Bunn

Absolutely F*ing yes!

Det första jag lägger ner i 10 åringens väska när han är ute på sina motorcykel-tävlingar och var en självklar produkt när han var nere i Spanien och tränade för några veckor sen.

Den funkar great och fixar det mesta!
Säkert brutna ben oxå!

Go´och gla´kexchoklad!

Kramiz!

LindaBinda

2008-03-27 @ 11:30:30
Postat av: petra

Jajjemen men locket har försvunnit så den ligger o kletar o har sig i jackan hihi...snygg ny design då en riktig universal pryl de där;-)kram

Postat av: Karin

Har ett bredvid sängen, sover alltid med försvarets på och vaknar upp med mjuka läppar :) Men jag föredrar orginalförpackningen faktiskt.

2008-03-27 @ 15:07:59
URL: http://metrobloggen.se/KarinE
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Linda bunn : ha ha det funkar nog på
allt och inget.
kanske inte hundar dock hahahah
jo tassarna deras är dne ju faktiskt bra til om dom blir torra i vinterkylan.

have a najs day.

Petra : Yees
vart att jag köpte den camo i dag hihiihih.
Perfekt då man har barn och allt den
är verkligen toppen.

Karin :
Hiihiii här hemma finns nu båda ;)
sen har kenny en egen Madicken fick en annan med hello kitty i rosa självklart som hon ville ha dock ej försvarets ;).

2008-03-27 @ 15:54:57
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Hanna

Försvareta är klart bäst, den torkar inte ut läpparna i längden som måga andra lepsyl gör...

2008-03-27 @ 18:20:06
URL: http://haanaa92.blogg.se
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Hanna : Exxakt ;)

2008-03-27 @ 21:54:02
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Karl

Den där salvan känner man ju igen!
Alla fick sån i lumpen,den luktar ju skitgott.
Du vet väl att den går att äta!
Kanske därför dom använder den i försvaret.
Fast du ska nog inte mumsa i dig massa såna nu utan det är nog mer i nödfall man kan äta den.

2008-03-28 @ 23:52:28
URL: http://welcomestranger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback