*Amning. *

Engelska forskare har kommit fram till ännu ett argument varför amning är att föredra framför mjölkersättning: Barn som dricker bröstmjölk har sju poäng högre IQ vid fem års

Liknande resultat har presenterats tidigare, men sedan avfärdats som myter. Nu får de ny kraft.

 ålder. Dessutom är de lyckligare och hälsosammare.


 / Aha  därför mina kids är så smarta ;).

LONDON. Amma mer. Det uppmanar amerikanska forskare alla mammor.

Enligt en ny rapport kan amning skydda barnet från hjärtsjukdomar och fetma senare i livet. Bebisar som får nappflaska löper högre risk att drabbas, skriver The Times. Studien visar att 55 procent av barnen som får bröstmjölk producerar mer lipoprotein, det "goda kolesterolet".


 / Pga  av att allt fler väljer bor amningen finns det större risk för alla fetma sjukdomar,
Inte undra på att sveriges befolkning växer på bredden.

självfallet vill man som mamma  kunna ge sitt barn det bästa.
Ammar man  löper  babyn ingen risk at bli sjuk  heller pga  av dess  toppen imunförsvar som den fått från just bröstmjölken.





Varför välja  bort nåt så naturligt och bra för sin baby ?

image1566


Kommentarer
Postat av: Piiiiz mammablogg

Så sant!

Postat av: VintageRetroPrinsessa

Piiiz :
:=)

2008-03-11 @ 14:35:36
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: miggs

jag ville mer än gärna ammam mina men min mjölk sinade ut bägge gångerna så dom blev
inte mätta :-( men, hoppas det går bättre nu tredje gången gillt!
Sen är mina barn i princip aldrig sjuka och har ett kanonimmunförsvar bägge två, så jag har haft tur ändå! Sen är det så praktiskt att alltid ha med sej maten, slipper man tänka på flaskor och pulver och sånt :-)

2008-03-11 @ 14:52:14
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Miggs :
Hoppas at det går bättre att amma nu då ;)
all lycka till dig ang det !!!

2008-03-12 @ 17:44:18
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback