- Balla du och jag gubben kom i håg det du och jag

33467-7244

 ( Vi i dag just innan vi skulle in till veterinärstationen. Min älskade bästa vän .
det är du och jag Balla du och jag. mitt hjärta pumpa i 180 och Balla kännde på sig att nåt var i görningen ).


 Vi började dagen med att ej ge han mat bara vatten.
Älsklingenvar ute och rasta han och laleh innan vi skulle åka,
Han märkte direkt att det var  nåt på g genom att han  fick åka i hundburen.

 Men han var så lugn hela resan. Duktiga gubben.




 Bild 1 och 2 Balla på grönbete just innan operationen / kastreringen ;).
 Bild 3 : Just innan  färden mot Nyland.

  Du och jag gubben.

 När vi kom fram rasta jag han och  han sprang glad i hågen och pilla   / märkte revir överallt.
Tom drog en skit ;).

 Gick in och möttes av den trevliga veterinären Chong Lama.,
Vart väl tillmötesgående just innan vi ens öppnat dörren
för dog stog  han och log sitt  Jackie shaan leende ;).

Kom in    tog upp  han ur  buren
 Han lyssna på hjärtat pratade lungt med oss
Vägde han 4,4 kg hihihhiihihi
Laleh väger nog under 2 lill skoten ;)

 Han pratade  hur han skulle gå till väga
  Höll i han på Op bordet tog av hans tröja kännde hur mitt hjärta börja pumpa och yrseln bärjade att infalla
men jag höll mig  vid medvetandet.

Sen var det dags för spruta
bara jag hörde ordet spruta  fick jag tryck över bröstet samtidigt som jag smekte Ballas lurviga päls och talade lugnande till han.
Fick lov att be Jimmy hålla i mina ögon brönndes av tårar jag pallade inte sorry Gubben.

Han fick sin första spruta och Jimmy höll fast han  jag hörde han skrek / pep.

Jag stog vänd bort mot han höll för öronen :(
Chong såg direkt att det där var inget för mig och förståd
 han gick lungt prata med mig och  Bambi som han tyckte var så söt då jag helt plötsligt såg Balla falla i hop i Jimmys famn
jag aa haallå chong ska det vara så ?


han fick sin andra spruta efter några minuter
 och vi avlägsna oss .

Åkte till Dannero åt mat
tänkte på gubben hela timmen.
Åkte hämta han
lite skakig darrig men sickade mig och var samma gammla Balla.


Morrade till 2 ggr  i bilen men la sig lungt ner och kollade på mig,
Han tänkte väl  va fan din djävel vart är mina bollar ?


  Nu ikväll har han fått tratt vart ute pillat och smärtstillande han ska ha  2 ggr dag  till söndag .
Min älskade Gubbe.

33467-7243


Balla  för nån timme sen.


* Älskade  gubbe  för oss är du samma gamla gubbe *

Kommentarer
Postat av: ella

men va söt=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback