- Daddys day





- Du är en man av kött och blod
en kille  en älskar min man och en underbar pappa.
Ömt bär du din dotter i famnen ömt pussar du henne godnatt på pannen och smeker hennes rygg.
Det lyser kärlek mellan er.
Du var den som  dom första timmarna fick hålla din dotter ensam på ett mörkt sjukhus rum satt du i tre timmar alldeles ensam med din dotter din prinsessa som du nu höjer til skyarna.

Du stolt pappa till en vacker dotter.

Men du är inte bara en vanlig pappa till din dotter du är en ovanlig pappa oxå på ett och annat sätt,
du är en faders figur för kenny Madicken nån att se upp till nån att busa med nån att leka med nån att tanka trygghet i.
Nån att se upp till och fråga miljoners frågor.


Jag som mamma är så himla stolt över dig.
Till stjärnorna och tillbaka älskar jag dig helt igenom, de finns ingen vackrare än du.


Kärlek från mig och alla kidsen till dig våran papi ;)








Loranga bevisar att man inte behöver vara perfekt för att vara pappa ;)
man kan vara vild och crazy ;)



Nu kommer Barbro Lindgrens populära och absurt komiska berättelser om Loranga, Masarin och Dartanjang som tecknad film. Filmen är baserad på böckerna "Loranga, Masarin & Dartanjang" (1969) och "Loranga, Loranga" (1970).


Loranga är världens bästa pappa, han älskar popmusik och vägrar att arbeta - för vem skulle leka med sonen Masarin i sådana fall? Lorangas pappa Dartanjang bor i vedboden för att det inte ska hoppa baciller på honom. Men det hjälper visst inte, för han blir jämt sjuk i alla fall...



Alla är vi olika både till det yttreoch inre det gäller att acceptera folk olikheter alla lika men alla olika.
Och det är just det som gör just dig  så unik !!!!



Ta hand om  er käääärlek.


Ps  jag tror  jag är aningens bortskämd, vakna 9.50 i köket höll honey på med att koka risgryns gröt 
ähh banan och clementiner låg skalat och uppskuret på bordet lingon grova bröd och  file med enbörs smak låg fint uppskuret Bambis grör var kokad ;)
Åhhhh jag säge rju det jag är ju lyckligt lottad.

Om gud finns måste han älska mig som sin egen syste ;)



Peace love and understanding !!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback