- Kom loy svävande laterna




- Glada människor skickar upp brinnande saker i  luften.
År efter år har det firats.

Kom loy exploderade när tsunamin ägde rum.


Vi vänder våra blickar mot Thailand där man fattat grejen i nästan tusen år. Kom Loy är ca en meter stora varmluftsballonger av rispapper med brännbar vaxbit i botten. Tutta på och se din Kom Loy stiga mot himlen - tyst, graciös, vacker, miljövänlig och värdig. Ngaan!*



Dessa  säljs i fem pack och kostar 229:-


Hedra nån som gått bort med dessa vacka varmluftsballonger.
Vackert på himmlen.

www.coolstuff.se


Kommentarer
Postat av: GucciMama

Sv: ohhh tack så mycket. Vi hade en rolig pulkadag :-)

Tack för det fina orden om mitt lilla hem. Älskar inredning

Postat av: VintageRetroPrinsessa

Guccimama : Ja det kan jag förstå alltidvara ute och leka :0).

Det märks ang hemmet super snyggt med en kristall krona så där ovanfär sovrummet :0)

2008-11-29 @ 21:50:56
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: mini

åå de där så himla vackra skickade vi upp i himlen när vi nu var i thailand, vi stog på vackra stranden en kväll och köpte såna för 20kr som de kostade där och skickade upp och mindes samtidigt våra nära som är där uppe i himlen...



så himla vackert och vi undrade just varför man inte gör det i sverige, hade aldrig sett såna förut. så tittar jag in här och du har hittat dem! undrar bara varför de kostar så sjukt mycket när jag vet att thailändarna gör dem och säljer för 20kr...jag skulle hellre handla dem där och gynna dem som gör dem, det är stora pengar för dem där borta.



önskar er en fin första advent, kramar!

mini

2008-11-30 @ 13:44:19
URL: http://mamamini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback