- Nä , ta ripa du svarade samen


Det var en gång en stockholmare som var upe i norrland och jagade. Efter ett tags väntande fick han syn på en fin ripa som han sköt, men när han kom fram till den döda ripan stod en same där på väg att ta med sig ripan hem. Sp där kan du väl inte göra  det var ju jag som sköt den sa stockholmaren.
De ä min mark ja ta ripa svarade samen.
Efter ett tags argumenterande frågade stockholmaren vad dom skulle göra åt saken.
Vi avgär med skevspark svarade samen . Han som rest sig först efter att ha fått en spark i skrevet  han vinn.
Okej sa stockholmaren.
Samen började och sparkade stockholmaren så han blev liggandes på marken  fem minuter kvidande. Men så småningom reste han sig upp.
Nä  är det min tur sa stockholmaren, då sa samen nääää ta du ripa.


hahhahahahahhahahahaahhaha dom är smarta där  uppe :0)



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hahaha.. fast jag är norrlänning måste jag skratta ;-)

Postat av: VintageRetroPrinsessa

Madeleine : Hahhaha meee toooo :)

Fast jag är ju född down there men bor up here :=)

2008-11-17 @ 18:44:33
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback