- Belvita i väntan på bussen



- Satt vänta på bussen i trettio min efter att jag var klar med mina ärenden.
satt utanför Rim och smaska en Belvita mums.



Nu dags för muffinsen ;)


Här är receptet :

2 dl socker
3 ägg
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl vetemjöl
100 g smält smör
50-100 g hackad vitchoklad
Hallon  / Blåbär

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och rör ner. Tillsätt smält smör och blanda i hop till en jämn smet. Rör ner hackad choklad. Fördela i smeten i formar. Tryck ner ett par hallon/blåbär i varje muffin. Grädda ca 15-20 min, ugn 200°C.


Om man vill kan man även använda choklad med hasselnötter i som jag kommer att göra i halva smeten.





Kommentarer
Postat av: sara

mmm gott

Postat av: VintageRetroPrinsessa

sara : ja det kan man verkligen säga ;)

2008-09-11 @ 08:09:34
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback