- Kate moss vill hylla barndomens dofter.




- kate moss vill lansera sina barndoms dofter i parfym form.
hennes favorit  är Bensin,
men vem vill gå omkring och lukta  bensin ?

Nog för att jag älskade att dofta på bensin dunkarna
lukta i garagen och då man tankade som liten.
Likaså spritpennerna fick sig en  dos av min näsa som alltid fick en svart eller blå prick på sig ;).
Limstift minns ni dom där limmen som doftade kubb  ( nu minns dom där bullarna som var gula med pärlsocker ?)



 Vad hade ni för favorit dofter som mindre som ni inte kunde slita näsan i från ?


Jag älskade även vanliga saker att dofta på som doftsudd doftpennan som hade flera olik färgade stift som doftade olika frukter,  och my little ponys från usa dom doftade ju godis ;)




Peace

Kommentarer
Postat av: åsa

my little ponysen doftade ljuvligt tyckte jag när jag var liten. fast det kan jag fortfarande tycka :)

Postat av: VintageRetroPrinsessa

Åsa : Hii hii visst gör dom så där sött :0)

2008-09-17 @ 20:24:13
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Malla

Min morfar hade alltid ett sånt luktstift typ, vicks hette det som man skulle sniffa på när man var förkyld och jag kunde sitta med stiftet i näsan i jag vet inte hur länge... Luktade UNDERBART. Lite som tigerbalsam typ.

2008-09-17 @ 21:59:32
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Sessan



My little ponysen och sedan vissa nya dockor som hade en liknande doft som dem.



Jag gillade också doften i vissa äldre böcker (gör jag fortfarande) och att sniffa i nya Kalle Anka-tidningar.



Luktsuddisarna är ju också en klassiker förstås. Jag gillade också djungelolja och de där vicksstiften.

2008-09-18 @ 09:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback