- I Madickens klass.....



 Går det en sät tjej i örange rött hår glasögon och är så där äppelsöt.
Hon pratar mycket från att ha varit en väldigt blyg person.
Hennes  mamma har aldrig funnits  där för henne då hon är en alkolist
Pappan  fick ensam vårdnad  köpte hus skaffade sig kört kort och höll sig nykter.
( Från att ha varit en GROV alkolist som drack varje dag på stan under flera flera flera års tid ända sen jag var liten )
Tyvärr vart han av med körkortet då han började dricka igen :(
Hans dotter bor nu hos  en foster / stödfamilj.

Jag såg han nyss cyklandes på hans bockstyre i sina converse skor och Madonna tour 89 trucker keps och blå arbetar jacka.Jag vet vart han varit :( druckit :(
Han cykla i regnet och letade pantburkar.
Jag lider lite och får ont i hjärtat då jag vet att den här mannen var en så otroligt bra pappa til sin dotter.
Under 5 år fanns han där för sin dotter every day.
Lörde henne att cykla med kenys gamla BMW cykel han fick av oss :)
Dom åkte handla varje dag.
Varje dag följde han med henne till dagis för at själv åka in söka jobb.

Varför gick det så fel ?
Hur kunde du svika din dotter , hon som gav dig allt och såg upp till  dig ?
Varför ?
Din dotter behöver sin pappa.



Kommentarer
Postat av: Petra

jag vet precis vem du menar,tragiskt stackars dotter varken mamma el pappa nu:(

Postat av: Josefine

Jag vet också vem du menar. Jag har alltid varit lite rädd för honom, han har ju varit så där bråkig och skrikig. Men på senare år när jag sett honom har jag blivit glad för hans skull. Att han kunde skärpa till sig och ta hand om ett barn. Tänkt att fler alkisar borde se honom som en förebild. Så ledsamt att han börjat dricka igen. Stackars dottern :-(

2009-08-27 @ 10:20:25
Postat av: vintageretroprinsessa

Petra : Men jag vet att hon inte mår dåligt eller så då hon är el väldigt glad och framåt tjej söker ofta kontakt med en och vill heja :)

Då hon var mindre var hon völdigt kramig och ville alltid kramas då vi lämna Madicken dagis hihiihih :)



Josefine : han är väldigt snäll i grund och botten, i jämförelse med andra.

Jag hoppas livet ger han en andra chans så att han får tillbaka vårdnaden om sin dotter som han under flera år vårdade så ömt :)

2009-08-27 @ 10:48:34
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Christina R

Usch får så ont i hjärtat.... Vad ska / kan man göra ? Det är så jäkla orättvist.... Hoppas det löser sig iframtiden ! - Kul att läsa din blogg o roligt att vi blev "vänner" på FB !



Christina

2009-08-27 @ 11:21:47
Postat av: Görel

Hon har nog hunnit få en bra grund att stå på av sin pappa trots allt...Hoppas att han klarar att ta sig ur skiten igen. Har han inga föräldrar eller syskon ?

Kram

2009-08-27 @ 15:41:50
URL: http://gorelb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lite taskigt att "hänga" ut denna tjejen i din blogg. Även om du inte skriver något elakt gentemot henne. men det finns andra som kan ta illa upp.

Tänk lite på vad du skriver!

2009-08-27 @ 20:53:50
Postat av: vintageretroprinsessa

Christina : Tyvärr är livet just det orättvist och man får alltid göra det bästa av situationen :)



Görel : Ja det tror jag så kärleksfullt han tog hand om henne och gjorde allt tillsammans med henne och lekte och cykla och allt det där :)



Nej det tror jag inte :( ang släktingar.



Anonymt : HÄNGA UT ?

Exxakt vad menar du med det ?

Vad finns det i denna text att ta illa upp i ?

Förklara det för mig så ska jag klappa händerna för dig ;)

2009-08-27 @ 21:53:05
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: ida

Gud så ont det gör när man läser det där. Hoppas pappan tar upp sig ur skiten och tar sitt ansvar för sin dotter!

2009-08-28 @ 15:18:55
Postat av: Josefine

Vi får hålla tummarna att han skärper till sig igen och inser att det viktigaste i livet är hans dotter.

2009-08-28 @ 16:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback