- Miljötänk


Jag har blivit utmanad av
http://www.ekoblogg.blogg.se/  lite saker rörande miljön :


Dom tre bästa sakerna :

* Att jag som mamma oftast handlar second hand röda k kläder och en hel del annat slinker ner till pyssel till barnen och hemmet, mina fynd hittas oftast på just röda k loppis och second hand.

* ingen bil. bra ur miljösynpunkt. ( Handlar en hel del ekologisk mat )


* skänker alltid kläder och saker jag rensar bort till syster mamma mm.


Dom tre sämsta sakerna.

* Shoppar  lite väl mycket imellanåt.

* Färgar håret och brynen mm.

* Sminkar mig .



Saker jag vill förbättra :

* Handla mer ekologisk mat.

* Mer Vegetariskmat och införa veg mat  2- 3 ggr i veckan till barnen oxå, då jag sjäv har varit vegan / vegetarian.

* Mer ekologiska kläder till alla barnen .





Jag utmanar alla som vill att anta sig denna utmaning.


Kommentarer
Postat av: Annie

Det där med shopping känner jag igen.. det ÄR väldigt svårt att definiera vad man behöver och inte. När man köper nåt känner man sig ofta glad och upprymd för stunden, men det går snabbt över. Som ett omättligt behov. .

Postat av: Loa

Dina rödakorsetfynd är verkligen bra! Och miljövänlig hårfärg och smink finns det väl att köpa, eller? Man måste ju inte sluta se bra ut bara för att man värnar om miljön... det finns så mycket bra gröna alternativ nu!



Mer ekologiskt låter bra!



Glada nyårshälsningar

2009-01-02 @ 22:41:16
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Vad kul att läsa! Men du som använder i.d-make up behöver ju inte ha dåligt samvete! Har du testat Grön Gåva's hårfärg?



Kul att ni ska äta mer vegetariskt!



Kramalin

2009-01-03 @ 10:29:48
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback