- Jessicas smarriga rabarber paj :)




 - Nu kommer receptet på min paj :)
Kul att fler vill ha receptet på den :)
Lätt att göra och sååå god :)


 Du behöver :  Ca 4 stora rabarbrar  som du skalar av och skär i ca 1 cm stora bitar
Lägg i botten på en form och ös i ca 1 dl socker.
Rör om låt stå i ca 10 min.


Smulpajs degen.

2 dl vetemjöl
1 dl havregryn ( helst ica gott liv )
150 gram smör
1 msk kanel

 rör i hop med fingrarna

Strö över rabarbrerna och skjutsa in i ugnen på mitten ca 20- 25 min tills rabarbrerba blivit mjuka och pajen gyllen brun.


 Servera  med kall vispad vanilj visp eller gammeldags vanilj  glass :)

Enkelt och gott :)
Lätt att svänga ihop om man ska bjuda över vänner på fika elelr får oväntat besök :)


 / Jessica

Kommentarer
Postat av: Viktoria- ♥ s t j e r n f a l l ♥

Det såg väldans mumsigt ut! Ska jag prova nästa gång jag köper hem rabarber :D

Postat av: Therese - Lurans blogg

Låter gudomligt, du är så påhittig vännen!

2009-06-10 @ 07:58:21
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Vicktori : Det är riktigt gott men framför allt så lätt :)

Här har vi turen att det växer rabarber på tomten ;)

Ska ta in och göra saft sen :)



Therese : Lurans blogg : Den e smaskens till sista tuggan :)

2009-06-10 @ 09:00:17
URL: http://www.bambii.blogg
Postat av: Johanna

det där såg smarrigt ut!!

2009-06-10 @ 15:52:35
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback