- Kenny och maten




- Har vi hamnat i en återvändsgränd ?
När ingenting duger ?
Inget vill ätas upp eller ens smaka ?

 Kenny har under många år haft  lite problem med maten inte mycket som duger till denna kräsna herre.
Henom att han är så  aktiv som han är är det mycket viktigt att han får i sig av allt han behöver.

När han får kött  / fisk / fågel säger han att han ej vill äta

Fraser som :

Det är som att äta en människa har han vid flera tillfällen sagt
Det ser ut som om han ska dö om han ens smakar kött / fågel / fisk :S
Vi har försökt med allt.


Han äter duktigt av frukt  grönsaker macka fil mjölk fruktsoppor av olika de slag.
en just det där med maten där tar det stopp :S

Dock äter han köttfärsåsen .. men det kan man ju ej leva av ?
Han får dagligen tillskott av vitaminer , men jag som mamma vill veta att han får isig av alt han behöver och ska ha för hans kropp.

Vi börjar om  igen och hoppas att detta snart ska vara slut.
Annars får han väl bli en vegetarian :)



 // Kärlek Mamma  Jessica


Kommentarer
Postat av: mamma

Kenny mannen du måste äta så du orkar att leka och göra alla sportaktiviteter..........gör ett försök bara smaka lite snälla......kram

2009-03-06 @ 17:31:53
Postat av: Carro

Jag förstår att det måste vara jobbigt ..

Har ni testat olika vegetariska alternativ, quorn och sådant? Linser och diverse produkter innehåller ju mycket proteiner.

Hoppas det löser sig på något vis. Han verkar ju så sprallig och glad och behöver som sagt all energi han kan få :)

Postat av: elle

inget fel på att bli veggo... bara han får i sig vitaminer som sagt!

2009-03-06 @ 18:14:42
URL: http://princesselle.blogg.se/
Postat av: lolla

hejsan!!

Jag som varit veggo i några år förstår honom

prova med quorn eller sojarätter

mitt barnbarn äter gärna quorn när han är hos mig

OCH frukt är ju super duper bra

kram lolla

2009-03-06 @ 18:25:16
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Det finns numer jättebra vego-kokböcker just anpassade för barn. Vego-kost räcker gott och väl, du ser ju bara hur friska jag och Johan är! ;)



Lycka till!



Kramalin

2009-03-07 @ 07:08:30
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback