- Present jakt på stan



- Första  målet på stan var att leta present till Madickens kompis som hon  ska på kalas hos på söndag.

Gick galant . Köpte ett Barbie ägg med godis och smycke i . Långärmad gamelrosa klänning med blommor på riktigt fin Madicken har en likadan från HM. Sen en Hello Kitty vattenflaska :), Madicken var mycket nöjd med sakerna :)

 En mysig liten tidning att hämta massa härlig inspiration i från :)

 Nya underkläder i vitt med spets införskaffades men dom bilderna kan ni ju bara glömma :)
Munken Malte vart högröd i fejjan då han skulel med i provhytten :)

 På röda korset vart den en blå liten drömfångare till kenny som han önslat sig. 2 fina vita zinkhjärtan som redan är upphängda i ena vardagsrumms fönstret dvs i det jag har datan :)
Ugglefamilj. Fin Sten staty.

 

 Var in en snabbis på indiska och spanade oxå :) Köpte Lite olika nya Bindis. Guld tårt papper och en rosa ljus lykta :)

 

 På Hm hittade jag nog en bland dom finaste klänningarna :) Till  Madicken , i röd vit randigt hur fins om helst :) Sen kan man rulla upp och knäppa fast ärmarna snyggt.  Såg även en snygg skorta till kenny i blått vit tandigt som man kunde rulla upp ärmarna på skulle vara snyggt att ha på skolavslutningen med ett vitt linne under får se vad han tycker om det  :)
En ny keps till kenny boy och en liten Hello kitty flaska till Madicken.

Jag hittade en långärmad tröja med roser i organic cotton från barnavdelningen :)



 Innan   vi åkte hem begav jag mg snabbt in på Himmlen runt hörnet,
Är verkligen som att hamna i Himmlen :)
Ut kom jag med shabby chic bokstäver barnen fick varsitt med deras initial  ( B lekte dock Bambi med då jag skulle fota )

 Sen vart det en sväng på djuraffären köpte 6 påsar hund mat :)
Massa gott lyx godis  små hårda  organic veggie bones och tandborstben :) I miniformat till mini små gnagare :)

   

En vacker vas som str på köksbordet fylld på vitsippor som jag och Madicken har plockat in :)

En liten zink kanna till ute platsen jag fixxat vid äppelträdet just nu står den på fågelbadet :) En glas skål med Texten Lingon ( jag ska göra egen ekologiskt lingonsylt till hösten då lingonen ploppat fram )

En superfin  gammal porslins Bambi som pryder hennes hylla utanför sovrummet ( Hallen uppe )
Tyg väska med träd till hela familjen.

Älsklingen fick en ljusblå Polo sport pike :)




 Dagens fynd ( Sorry för dålig bild )
 Min absoluta favorit detta cult design set för endast 25 pix som hittat :)
Nu har vi den tänd med rosa doftljus i vardagsrummet .

 / I  varje andetag som kommer in och ut där finns kärlek till er mina vackra barn.  Andas



Kommentarer
Postat av: lolla

morning

Men shit vilket fynd du hittat i cult ljusstaken, den är ju supersnygg... nu är jag avis....

Skålen med lingon skulle åxå passa bra här hemma till min lingosylt till hösten...

Du fyndar som en prinsessa du vännen....

Hälsa dina ljuveler...

kramar i massor och ha en fin dag..

lolla

Postat av: vintageretroprinsessa

Lolla : Ja det gäller att ha fyndögonen med sig då man drar på sina rundor :)

Då hittar men en hel del fina saker :)

Du borde följa med :)



Lingonsylt burken kommer göra sig fint på bordet till hösten / ska nog ha i lite blåbärs sylt oxå :)



Ha det finast

2009-05-23 @ 23:30:56
URL: http://www.bambii.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback