- Morotstvål

framsida_skugga_ny_2


- Den här tvålen ska jag testa till barnen ,
Morots tvål.
Låter ju intresant.
Hoppas att den e bra och rengör och doftar gott, ska bli spännande.

www.morotstvål.se







Tvålreceptet togs fram av en forskare från Alabang, Filippinerna,
för ett decenium sedan. Receptet har nu bidragit till att produkten
når marknaden med nära 100%positiv feedback från slutanvändare.

Under 10 år har tvålen marknadsförts och varit till försäljning i b la,
Australien, Israel, Filippinerna, Kanada, USA, och Vietnamn*. Tvålen
marknadsförs inom kategorin "av högsta kvalité". Nu har tvålen kommit
till Sverige och Europa.


Tvålens Kvalitet
Tvålen är biologiskt nedbrytbar, miljövänlig, naturell och organisk. Den mjukar
upp och fuktar huden på ett neutralt sätt. Den har även egenskaper som kan
motverka åldrande. Tvålen kan även hjälpa mot acne, psoriasis och andra
hudåkommor. Många användare påstår att de kan se en märkbar positiv
effekt redan efter några dagars användning.
Morötterna odlas i Benguet-
provinsen i norra Filippinerna på mellan 300-500 m.ö.h. Jorden där är känd
för sin rikedom av mineraler och bördighet.


Innehåll
Tvålen innehåller fuktbevarande olja, glycerin, färgmedel, 100% pressad
morotsvätska från hela färska morötter samt aloevera/lavendel extrakt.


Användning
Blöt partiet som ska tvättas med vatten och tillför rikligt av tvålen. Gnugga
tvållöddret och låt sedan löddret vara/verka i cirka 1-2 minuter så att det
hinner tränga in i hudporerna.


Effekt
Det är naturligt att man känner en mild sveda efter de första gångerna
man använder tvålen - det vet man av erfarenhet - det är när tvålen
tränger igenom och agerar på de översta lagren av den förstörda/mjuka
huden.. Fortsatt användning av tvålen gör att huden blir len och smidig.
Då tvålen innehåller både A- och E-vitamin från färsk morot kombinerat
med örtextrakt kan den hjälpa problemhy.


Utförande
Tvålen finns i två utföranden.
BODY & SOAP med doft av aloe vera
BODY & SOAP med doft av lavendel

Tvålen tillverkas i Filippinerna.

* BODY & SOAP är det namn vi lanserar tvålen under i Sverige. Tvålens namn
i de övriga länder där den säljs kan vara annorlunda.




Kommentarer
Postat av: Petra

Hmm.. Först tänkte jag att den kändes lite spännande, men när jag läste att den kunde orsaka lite sveda i början blev jag jäkligt skeptisk. Morot som svider? Näe tack. Men rescencera gärna när du testat! =)

Postat av: Anonym

men det står ju inget pris på sajten :P

2010-04-07 @ 21:16:05
Postat av: Girly Girl

till de båda över mig:

* den kostar 49kr :) står om man går in på "webshop"

* Jag har köpt tvålen och använder den, den svider det vill jag lova! Men nu när jag använt den i några dagar så börjar svedan att avta och jag tror att den snart kommer att kännas som vilken rengöring som helst. Jag kan även se lite resultat. OBS! Var beredd på att man först tycker att det ser värre ut, men efter ett tag blir det bättre!



Kramar

Girly Girl

2010-04-26 @ 22:41:16
URL: http://smilebeauty.blogg.se/
Postat av: Morotstvål. angans

Det står på hemsidan "mild sveda"

Känns fan som att man skulle få nån frätande syra i ansiktet. Går över sen när man sköljt bort och väntat lite men fy fan vad det var hemskt.

2010-06-30 @ 23:33:53
URL: http://sagasgha
Postat av: Morotstvål. angans

Jag skrev att det sved som in i helv***

Men det var bara första dagarna :) nu har tvålen börjat hjälpa och det svider ingenting alls längre. Rekomenderar denna tvål

2010-07-20 @ 18:40:49
Postat av: Ida Maria

Har du provat tvålen?

Har köpt en själv och provat 3 ggr, är dock lite orolig. Min hy blir typ röd efter jag använt tvålen? :S Hände det för dig dom första använgningarna?

Vet att det är vanligt att det svider och så- men röd hade jag ingen aning om att man kunde bli? :/

Tacksam för svar! :)



Hotmail: [email protected]

2010-10-05 @ 15:05:51
URL: http://justme93.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback