- Organic stick kits by ERICA LAURELL

ekologiska stick kit

Modedesignern Erica Laurell har tagit fram ”Knit Kits” åt webbutiken Ecoloco med garn från den egna kollektionen. Erica Laurell Organic yarn är helt ekologiska garner som är både KRAV- och Svanenmärkta. Den ekologiska bomullen odlas i södra Peru, där jordbrukarna äger sina egna gårdar. Garnet färgas sedan på ett miljövänligt sätt av Garnfärgeriet i Borås. Färgningen är certifierad av EU-blomman.

Knit Kitsen består av ekologiskt garn, bambustickor och virknål, samt stickbeskrivning för mössa och vantar till barn. I paketet ingår också en beskrivning på virkad blomma, som man kan fästa på mössan eller använda som brosch.

Erica Laurell är en av Sveriges mest spännande modedesigners med inriktning mot stickat och virkat. Redan under modestudierna på Studio Bercot i Paris vidareutvecklade Erica Laurell sin passion för stickat och virkat. Glada färger och miljötänk i alla led är också ett signum för Erica Laurells design:

- När jag startade mitt eget märke hittade jag inga färgglada ekologiska garner att jobba med, säger Erica Laurell, så jag släppte min egen ekologiska garnkollektion Erica Laurell Organic Yarn förra året.

Erica Laurells damkollektioner säljs bland annat på NK och till hösten kommer den första barnkollektionen - som självklart kommer att finnas hos Ecoloco. Erica berättar att det var först när hon själv fick barn 2009 som hon började designa barnaccessoarer:

- Min ettårige son är en stor inspirationskälla och en hård kvalitetsgranskare. Om han inte gillar det jag har skapat så ändrar jag designen så att accessoaren sitter bättre.

2008 släppte Erica Laurell sin egen virkbok, Väldigt Virkat, tillsammans med Natur & Kultur.

Erica Laurells ekologiska Knit Kits hos Ecoloco 

erica laurell knit kit

www.ecoloco.se


Gillar ideen med att göra det själv :)
Kul pyssligt och egengjort till sina barn :)


Kärlek



KRAM ERBJUDANDE

Många firar Alla Hjärtans Dag på söndag. I Finland firar man istället Vändagen. Hur du än väljer att fira så är det ett bra läge att ge en extra kram – fysisk eller verbal -  till alla du tycker om.

Vi vill ge dig en stor kram i form av ett erbjudande. Du får 15% rabatt på alla glada ekokläder hos ecoloco.se från och med idag och fram till på söndag (14 februari). Rabatten gäller även reavaror.  Skriv helt enkelt kupongkod KRAM när du kommer till kassan.

Glad vändag!
önskar
Ecoloco


Passa på att vårfynda nu :) fina ekologiska kläder


Kommentarer
Postat av: lolla

halloj

hennes garn har jag använt till vissa av mina figurer det är underbart....

åhhh vilken härlig shopping du visar,

Sista bilden med et härliga diskstället var såååå himla fint...jag är AVIS....

Och armbanden var helt i min smak,vart har du köpt dem...skulle jag åxå vilja ha(älskar nämnligen armband)

kramar till dig

lolla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback