- Nu var det bakat




- Jag och Madicken slängde i hop världens hodaste saftigaste bröd i kväll innan hon la sig och sov.
I hade vi torkade aprikoser hasselnötter riven morot lite linfrön och solros kärnor och toppade med massa gott.
In i ugnen en timem och just nu är dom uttagna och doftar ljuvligt :)

ska vänta tills dom svalnat så man kan ta sig en mums bit tillsammans med en stor chai latte med massa skumm.
Tillsammans med älsklingen .Tänt ljus och clen cotton waxkaka.
Kidsen sussar sött.
Ljuvligt. Det här är kärlek mina vänner :).

Snön ligger vackert kvar på marken och hundarna blir som tokiga då det snöat :)
Massa bus i snön som gäller för dom innan  man sussar sött.
Kläder framtagna till kidsen som ska till skolan och väskorna packade.
Skönt slipper man det på morgonen och jag klive altid upp före alla kids och rastar hundarna och tar fram frukosten och tänder ljus innan det är dags för dom att tassa ner till ett dukat frukost bord :)


 Jag har tänkt på en sak varför är visa människor så lata ?
Det är inte svårt att bala bröd och det blir så mycket godare än köpe bröd :)
Längtar tills vi ska vara i bagarstugan baka hällakakern en hel dag :)
Jag och Zandra är grymm på det med vårat hemliga recept :).



Njut livet det går inte i repris :)


Kommentarer
Postat av: Erika

mumsigt! har varit lite sugen på att baka sånt där "rör ihop bröd" nu ett tag, ska ta tag i dte i veckan :-)



kram !

Postat av: vintageRetroPrinsessa



ERika : Ja gör det så gott och såmycket nyttigare än det man köper och går ju så fort oxå :)

Bara att välja smak efter behag :)



kram

2010-11-07 @ 22:31:14
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback