- Djurplågeri som " lyxprodukt "




-  Foie gras    FET LEVER  är ank och gåslever  från uppfödningar där djuren föds upp under extremt grymma förhållanden.
Utöver det att ankor och gäss hålls i en miljö som är helt onaturlig för vattenlevande djur så tvångsmatas de med så stora mängder mat att levern sväller upp 10 ggr sinnaturliga storlek.


Dessa djur som blir utsatta för dessa grymm heter väljer naturligtvis inte att äta all mat själv utan dom tvångsmatas  med pump  eller långsmal metallstav som tvingas ner i deras små söta strupar.
Vid vissa fall dödas även fågeln då maten pressas ner i luftstrupen :(, och fågeln kvävs då till döds.
Eller så kan även inre organen sprängas pga av belastningen :(.

Sedan många är år just foie gras produktionen förbjuden i sverige och i 15 andra länder.
Dock har svenskarna inget förbud mot just inporten av foie grasen , vilket jag tycker borde ändras på.
Så tyvärr säljs dessa lagligt på restauranger och i delikatess butiker.

Med just din hjälp kan  vi fortsätta göra fåglarnas röst hörd tills vi fått ett slut på detta djurplågeri.

Vad kan du själv göra

* Köp aldrig  ank eller gås lever.

* Om du ser foie gras på menyn på en restaurang kontakta dom och be dom genast ta ur detta ur sortimentet.

Du  kan även stödja djur rätts alliansen.



 Vill du  veta mer besök :
www.djurrattsalliansen.org


Jag ljuger om jag säger att det inte gör ont i mitt hjärta när jag vet att dessa djurplågeri fortskrider  i denna värld.
Tänker  INTE lägga ut äckliga djur plågeri bilder  !!!!!!!!!!


Varför kan inte alla leva efter filosofin att alla är lika mycket  värda likaså i djur riket  ?

Kommentarer
Postat av: elle

Jag säger bara FY FAAAN! Vidrigt!!

Postat av: VintageRetroPrinsessa

Elle : Ja precis att ens folk vill äta skiten ???!!!

2008-12-03 @ 20:33:34
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Elle : Ja precis att ens folk vill äta skiten ???!!!

2008-12-03 @ 20:34:14
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: GustavÅke

För att helstekt gåslever är rent fantastiskt gott. Faktiskt. Därför äter folk det.

2009-09-10 @ 17:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback