- Tolv läkeörter



- Jag gick ut med den här tavlan från loppis nummer ett som öppnades i dag :)
Lycklig som bara den :)
En liten guldpeng fick jag ge för denna :)
Tror jag allt den ska få förgylla sovrummet :)



 En stoooor rulle med grå vit tråd hittade jag på hembygsgårds loppisen :)
Bra att ha i pysselhörnan :)
En vacker ljus kopp med en fågel hittades oxå :)

 En gammal flaska att ha hemgjord rabarbersaft i :) Nu har jag tre att fylla med egenkokt god rabarbersaft :)
En gammal glasburk med lock kanske jag ska ha ros saltet där som vi ska göra i kväll ?
Barnen ska plocka in en stooor skål med rosblad :)
En fin glasskål . En til fågel til samlingen och fin karaff  ( Där man man ha sitt egengjorda rosvatten )
Minns när man var liten redan då gjorde man eget rosvatten :)



En liten gammal tvättbräda nrpade jag åt mig :)
Vet att det är en på Miljögården som lämnat in denna :)
Vackra nysilver glas lyktor ( Inköpa på shabby chic inredningsbutiken )
Vem lämnar in såna liksom ?
En stoooooor brun apotakts flaska med lock.
På med spetsband sen har du en fin vacker flaska :)

 En vacker porslins skål med roser och guld kant :) Kommer förgylla sommar mat bordet med diverse trevligheter i :) 2 små glas  skålar som man kan ha vad som helst i :) Tex lägga små pinnar sen en fågel ovanför sen har du ett vackert fågel bo :)

 Plåt fat :) Här ska jag göra ett snyggt shabby chic arrangemang med gamla bibelblad och madonna ikoner och ljus hade jag tänk :)
har ju en liten pyssel ådra i mig som ni alla vet :)



Ingen sommar utan kockums :) en till till samlingen :) Detta ska jag nog ha på toan nere :)
Ha ros  saltet och så har man sig ett litet fotbad :) i vacker anda.

 Madicken fick en liten skinnpall av sin pappa ( jag bad han köpa hehehe ) som hon ska ha i sitt lilla lekrum :) kan hon sitta dr rita och pyssla :)
Sen fick hon pikatchu och en rosa porslins katt.

Kenny han fick bert tidningar av tanten på hembygsgården :)
Sen köpte jag att pokemon glas och en filyr som en stor mjukis kudde med öron och ögon i blått att ha i sängen :)



Gamla flaskor på ett ställ med whisky rom gin vodka mm .
Om jag ej behåller detta själv blir det en present till min låtsas pappa i present :)

Sen köpte vi en knas grej :)
Ett splitt nytt kronobergs dun täcke ( Kostar tusen appen i butik )
 och vet ni vad jag bet ? 40 kr ingenting.
Så detta ska Madicken få ha i sin säng till hösten när värmen lagt sig :)


 Jag och kenny är mycket nöjda över våra inköp i dag :)
Massa pyssel att dona med :)

 / Ta tillvara på varje minut av dit liv.

Kommentarer
Postat av: Erika

ja hon sover i sitt rum som ligger vägg i vägg med vårat. Trevlig kväll!

Postat av: sanna

Vad härligt med loppisfynd älskar att gå på loppis, men har inte hittat de riktig ännu här i Sundsvall försöker hitta aktioner men hittar inga...



men det är en härlig känsla när man hittar ett riktigt bra fynd..

2009-06-27 @ 22:28:02
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: lolla

hejsan

jädrans vad du fyndat på loppisarna..verkade vara riktig bra,härlit att de är så nära.

Vi har en loppis här i byn åxå ca en kilometer bort.

Fyndade ett gammalt litet bord där för någon vecka sedan

ha en fortsatt fin helg lolla

2009-06-27 @ 22:29:42
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa



Erika :) Aha våran lill sutta vägrar sova i egen säng som står brevid våran så hon ligger frotterar sig mellan oss på nätterna :)



Sanna : Ja loppis är en speciell känsla älskar loppisar :)

det är bra då man bor på landet loppisar överallt.

Har 2 stora loppisar 6 km i från mig som vi ska besöka till veckan :)

Hoppas att du hittar nåt massa kramar til dig,



Lolla :) Hee hee dom kallar mig inte fyndaren för intet :)

Ler.

Våra loppisar e riktigt bra hittade et gammalt skåp från 1800 talet jag e för djäkla sugen på billigt som atten frågan e bara vart det ska rymmas ;)

Åhhh du får visa upp lill bordet :)



massa kramar

2009-06-28 @ 00:33:17
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Anonym

passande namn dina stackars ungar fått, kenny elefantöron, mad dick och bimbo. snacka om ego och störd mamma men det vet ju alla vilken psycho du är. synd om dom bara, tur att sociala håller koll på er.

2009-06-28 @ 03:32:10
Postat av: Tilda

bra jobbat!

2009-06-28 @ 17:00:42
URL: http://hantverksgatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback