- Unisex tänk



 Har en utmaning som
http://www.ecolocobloggen.se/ utdelade mig, passar perfekt att sätta tänderna i denna nu när tid finns.

Denna gången är det unisex tänk som hamnat på tapeten.

Hur tänker du när du köper kläder till barnen? Vad är viktigt? Tänker du unisex?

 I min familj finner vi tre barn, det är kenny 9 år Madicken 5 år Bambi 16 månader.
För mig är kläder en stor del då jag älskar kläder.
Som smittat av sig till min lilla Madicken :)

Kenny har en egen stil och väljer oftast sina kläder själv, det ska vara mjukt skönt och inte sitta åt för mycket  är hans filosofi,
I brall väg är det kill braller som gäller , dock har han några unisex jeans,
Tröjor  är det blandat mestadels rena kill kläder med balla tryck på som skate bmx mm.
Shoppar en hel del second  hand där man finner mycket fina kläder som finns ute i butik.

Madicken är en typisk tjej tjej det skavara rosa kläder fina klänningar en hel del retro,
Men i hennes garderob döljer sig det minst lika mycket kill kläder såsom tröjor tees mm som hon ärvar av kenny :)
Då man är 5 och har en stark vilja ang kläder är det bara att hänga med , då jag anser att det viktigaste är att barnen ska trivas i sina  kläder inte att dom ska vara fina för mina eller andras ögon.

Bambi har totalt blandat i sin garderob :)
Är ingen direkt rosa tjej där  inte mestadels RETRO unisex plagg som klär henne så fint.
Då retro är ett intresse överför jag det på Bambi
Väljer hon sen vid 5 år ålder att ha hello kitty kläder då är det det som gäller, för  slutändan är det mina barn som ska trivas i dom :)



Vad tycker barnen själva? Har de åsikter om sina kläder?

Kenny och Madicken har starka åsikter om deras kläder.
Madicken är inne i en kjol klännings period och vill vara " fin " kammar sig sätter på tofsar och lite bodyspray vill vara samma mamma :)


Kenny är mest en kille som vill ha bekväma kläder då han är ute och busar :)

Bambi  trivs i kläder och tycker om att ta på och av dock e det mamma som bestämmer vad som ska tas på :)

Tror du att barnens kläder påverkar deras beteende och utveckling?

Om man säer så här har Madicken pås ig kjol klänning då är hon fin speglar sig mm .
Dock klär  jag henne väldigt retro si snyga brun orange toner då jag tycker att det passar henne behöver inte vara rosa puttinuttigt för attvara fint.
Sen tycker jag att det är kul att mina barn har kläder som kanske inte alla andra har en egen stil :).


Kenny har jag inte märkt av något som helst på :)

och bambi speglar sig oavsett om det är en rosa kjol eller en orange blommig plysh dress :)


Mer unisex kläder åt folket :)




Kommentarer
Postat av: Loa

Tack för att du delar med dig av dina tankar kring unisexkläder! Det var verkligen mycket intressanta och tänkvärda inlägg som kom ut av den här utmaningen. Jag tror att du har helt rätt i att barnen gör som man själv gör - inte som man säger eller tycker! Vi är ju förebilderna



kram

Postat av: mrsmodesty



Jag tycker själv inte om att klä mig i retro (orange, brunt etc) utan älskar ROSA, lila mm och det gör dottern också!



Inget av barnen gillar retrofärger eller mönster...jag kan dock bli lite nostalgisk eftersom jag själv är 70-talist och uppvuxen i bruna plyshdressar, så jag vill ju gärna att barnen också ska klä sig så, men näää....de stenvägrar.





Så, passa på att klä i retro emdan Bambi är för liten för att stenvägra :-)

2009-05-03 @ 20:36:20
URL: http://mrsmodesty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback