- Chokladglädje




- Sugen på att baka dom godaste choklad kakerna ?
Ni vet dom där små naggande goda som smälter i munnen tycker jag att ni ska testa detta recept.
Galet beroendeframkallande :)


Til ca 45 styckna behöver ni :

150 gram smör.
3/4 farinsocker.
3/4 socker
1/2 dl ljus sirap
1 äggula.
1 tsk hjortronsalt
3/4 snabb kaffe pulver
4 dl vetemjöl.
3/4 kakao.
1 1/2 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
125 gram mörk cholad grov hackad
50 gram ljus choklad grov hackad
1/2 dl vatten.


Vispa smör farinsocker socker sirap äggula hjortronsalt och kaffe

Blanda vetemjöl kakao bakpulver och salt och den hackade chokladen. Tillsätt detta i smeten  och arbeta in vattnet.

Forma till 2 rullar ca 3 cm i diameter lägg rullarna på bakplåtspapper .
Låt vila ca 30  min i kylskåp.

Skär ca 1 cm tunna skivor.


Grädda kakorna på bakplåtspappret mitt i ugnen 6-8 minuter i 225grader.

Låt svalna på plåten.

Duka upp till go fika.



Kommentarer
Postat av: Erika

oj oj oj! och jag som är sugen på att baka! dessa ser livsfarligt goda ut :-)

Postat av: Sockenvägens Söta

Är det inte kläder, andra fina fynd på röda K osv så frestar du med kakor ;-P Kram

2010-05-02 @ 15:16:58
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback