Vintage drömmar i Giftas Tankar

                                                      33467-1131

Fick en härlig efterfrågan från en Tjej här i bloggvärlden
ang hjälp till Vintage brud klänningar *spännande*

Ska spåna mera sen men detta är vad jag har kommit fram till:

 Vitt brukar ju oftast vara bruden färg den står för oskuldsfullhet
En färg man dock inte behöver sträva efter i detta fallet med tanke på att det finns så mycket annat sött :)

Bild 1 : Underbaraste florstunna klänningen  skulle vara sött med ett par ljus rosa peep toe shoes
enkelt.

Bild 2  Lite krussiduller och mer volanger i siden :)



Vill man då inte eftersträva den vita färgen kan man satsa på en nära färg som rosa tex

Bild 1 : sött klänning i lite 70 tals stuk med långa ärmar härligt fint mönster.

Bild 2 Korta ärmar men i samma rosa anda och med en sidenband som snällt markerar midjan

Bild 3 Långa ärmar Rosa  lite bond mora stuk över det hela men en mycket sött klänning, som mycket väl kan tänkas på ett bröllop.

Bild 4 Rosa med länga ärmar sött mörkt band som markerar upptill samt markerar bysten för en mer 1800 tals stil Passar bra med enkla peeptoes. utan krussiduller på samtliga skor.


En stor bukett med gammeldags rosa / vita roser och med lite inslag av liljekonvaljer skulle vara sött till

En enklare håruppsättning så att inte all uppmärksamhet dras mot just Håret.


 Den dagen jag ska gifta mig ska det vara i en sann vintage anda har en snygg brudklänning som jag fick då jag var 13 av röda korset som jag snällt sparat :)

Vem vet kanske visar upp den sen vid senare tillfälle :)

  Evig kärlek

Kommentarer
Postat av: Camilla

Varifrån kommer de två första - snälla, säg inte second hand... De var så söta! :)

Postat av: Vintage*Jessica

Camilla : Dom två första kommer just från en härlig vintage store :)

2006-07-20 @ 15:43:01
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Jocelyn

Oj vilka fina klänningar! :)

2006-07-20 @ 22:07:31
URL: http://jocelyn.blogg.se
Postat av: Vintage* Jessica

Jocelyn : mycket vackra ting :)

2006-07-21 @ 11:57:19
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Linnéa

Min brudklänning kommer att vara ljust gammelrosa när jag gifter mig nästa sommar. Tror det blir fint.

2006-07-21 @ 11:59:17
URL: http://www.linneazerpe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback