En Tia är en förmögenhet

                              33467-2497

- Tio kronor räcker till penna skrivböcker åt 4barn.

Så börjar Ikeas reklam / samarbete med unicef .

För varje mjukdjur som du handlar i jul, oavsett hur många eller vad du kostar , skänker IKEA  10 kr till UNICEFS insatser för barn i världen.
Kampanjen pågår från den 18 november till den 23 december och omfattar 216 IKEA varuhus världen över .
I förra årets kampanj samlade vi in nästan 20 miljoner kronor.
Det här året siktar viännu högre .

Läs mer om kampanjen på www.ikea.se/ansvar


ETT BARNS LEENDE ÄR VÄRT ALLT !!!!!



/ Ett barns leende är allt avslutar dom deras reklam kampanj med
så sant som det är skrivet
Mina egna barns friska leenden är mitt allt
Önskar att alla föräldrar kunde få dela den lyckan jag Känner till mina friska barn.

Tänk barn som svälter  föräldrar som inte kan ge dom det värdiga liv alla männsikor förtjänar ?
Att leva med vetskapen att barn dör i svält sjukdomar  gör hål i mitt hjärta
ett tomrum jag vill fylla med lyckliga glada skratt från alla barn i världen.

ALLA SOM FÖDS BORDE KUNNA FÅ SAMMA UTGÅNGSLÄGE
ALLA LIKA ALLA OLIKA.
LIVET ÄR TILL FÖR ATT DELAS MED ANDRA LYCKLIGT.

Därför sänder jag mina varmaste tanker mot er där ute med barn ta hand om era barn
med ditt egna liv skydda dom från allt ont.

Man föds man dör men under det mellanrummet ska man leva friskt lyckligt.

Förgyll andras vardag skänk pengar till unicef.
Eller andra stora kända hjälporganasitioner.
Många bäckar små kan bli  till ett hav att hjälpa alla andra som har det sämre där ute.


Kärlek Mamma Jessica

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jätte bra av Ikea!

Postat av: Vintage*Jessica

Johanna Otroligt bra Hoppas att fler större kedjor väljer att samarbeta med unicef eller Nån annan hjälp organisation :=)

2006-11-11 @ 10:47:49
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback