Människoöden drömmar tankar och en söt Bebis

33467-2110

Måste bara få visa upp en Mycket stolt Mamma till hennes lilla dotter.
dock är det svårt att se vem dottern skulle vara lik.
Måste väl ändå vara lite halv pinsamt gå runt knulla runt och sen inte veta vem pappan är ?
shame.

 Undrar dock hur smith kan amma med hennes silikon lökar ?
kanske ger erssättning ?
dumt dumt..
ett Barn ska ammas Thats it.
Jag ammade mina barn tills dom var ett.
Funkade hur fint som helst.
dock tycker jag synd om dom som vägrar att amma pga av att dom ska festa mm :(
stackars bebisar
kanske man ska tänka igenom att ha barn riktigt noga :)


Vakna 7.00 av Madicko som gosade med en och ville gå på tjotahejti :)
har hunnit vart ute med hundarna kastat soper
gjort frukost.

nu ska vi läsa i sängen en stund softa :)


Kärlek Jessica Madicken

Kommentarer
Postat av: miggs

Jag ville ju ammam mina, men kunde inte. Kunde bara amma nr.1 i tre veckor sen torkade tuttsen ut. Nr.2 kom inget alls. Jag avundas dom som ammar sina bebisar länge. Finns ju inget mysigare när man är nybliven mamma att sitta uppe på nätterna och amma....

Postat av: Vintage*Jessica

Miggs : Ok dock är det många som helt sonika bara väljer bort att amma sina barn.
har man problem att mjölken sinar eller liknande är det förståligt
går det så går det inte :(.
jag ammade mina i ett årstid
det bästa som finns :)
Det är nåt speciellt .
får vi fler barn ska jag amma till 1 år tycker jag är en lagom ålder att sluta amma :)

kram J Tack för att du kika in :)

2006-10-08 @ 09:44:15
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: miggs

Ja, jag har en del kompisar som väljer bort amningen, just för att det är jobbigt eller dom känner sig bundna.. Lite synd tycker jag.

Får jag mer smått nån vacker dag så hoppas jag att jag får chansen att amma :-)

Du har en mysig sida, jag kikar in ganska ofta >-

2006-10-08 @ 11:48:08
URL: http://miggs.blogg.se
Postat av: Vintage*Jessica

Miggs : Hur kan man välja bort nåt som är så naturligt och framför allt bra ?
Buden det handlar om ett års tid av sitt liv sin kärlek till sina barn bara dumt att det ens finns folk som tänker så.
hade dock en kompis som inte lunde amma pga av att det ej fanns mjölk
dvs giltligt själ.

Åhhh tack varmt välkommen åter :))) igen :)

2006-10-08 @ 12:33:57
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Käthe

Håller med om att amning är att föredra om det fungerar. Om man inte "orkar" att amma för att man känner sig bunden tycker inte jag man är mogen för barn. Barn får ta den tid det kräver när de är små.
Jag skulle vilja utmana dig: http://kathe.blogg.se/081006115530_dagens_outfit__rosa_bandet.html

2006-10-08 @ 14:04:41
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: Vintage*Jessica

Käthe : Bra skrivit
exxakt som jag tänker.
skulle aldrig kunna missunna mina barn att amma.
skulle jag adoptera en bebis skulle jag försökt att amma den oxå med tanke på att det är så viktigt :)))
kram J åhhhh ska kika in :)))

2006-10-08 @ 14:59:46
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Lisette

Ett barn behöver inte få ett stärkare band med sin mamma genom amning. Det funkar på så många olika sätt.
jag känner en kvinna som har tre barn. Ingen amning på någon av dom utan hon valde att pumpa ut mjölken istället. Ingen skada skedd där inte.
Jag tycker man ska välja vad man gör med amningen när man födder ett barn. Det är absolut inte det viktigaste inom bebis-området utan det är bandet mellan mor och barn. Inte amningen.
Kvinnan är min mamma och hon har gjort ett jättebra jobb från början. Man ska funderar över hur man vill uppforstra sitt barn på rätt sätt när man funderar på att föra ett liv till världen. Inte om man ska ama eller inte.


"ME, I WANT WHAT'S COMING TO ME.
THE WORLD CHICO, AND EVERYTHING IN IT" - tony montana

2006-10-08 @ 23:17:04
URL: http://ettsil.webblogg
Postat av: Lisette

Ett barn behöver inte få ett stärkare band med sin mamma genom amning. Det funkar på så många olika sätt.
jag känner en kvinna som har tre barn. Ingen amning på någon av dom utan hon valde att pumpa ut mjölken istället. Ingen skada skedd där inte.
Jag tycker man ska välja vad man gör med amningen när man födder ett barn. Det är absolut inte det viktigaste inom bebis-området utan det är bandet mellan mor och barn. Inte amningen.
Kvinnan är min mamma och hon har gjort ett jättebra jobb från början. Man ska funderar över hur man vill uppforstra sitt barn på rätt sätt när man funderar på att föra ett liv till världen. Inte om man ska ama eller inte.


"ME, I WANT WHAT'S COMING TO ME.
THE WORLD CHICO, AND EVERYTHING IN IT" - tony montana

2006-10-08 @ 23:22:58
URL: http://ettsil.webblogg
Postat av: Lisette

Ett barn behöver inte få ett stärkare band med sin mamma genom amning. Det funkar på så många olika sätt.
jag känner en kvinna som har tre barn. Ingen amning på någon av dom utan hon valde att pumpa ut mjölken istället. Ingen skada skedd där inte.
Jag tycker man ska välja vad man gör med amningen när man födder ett barn. Det är absolut inte det viktigaste inom bebis-området utan det är bandet mellan mor och barn. Inte amningen.
Kvinnan är min mamma och hon har gjort ett jättebra jobb från början. Man ska funderar över hur man vill uppforstra sitt barn på rätt sätt när man funderar på att föra ett liv till världen. Inte om man ska ama eller inte.


"ME, I WANT WHAT'S COMING TO ME.
THE WORLD CHICO, AND EVERYTHING IN IT" - tony montana

2006-10-08 @ 23:23:04
URL: http://ettsil.webblogg
Postat av: Sandra

Den lilla dottern är otroligt lik Daniel, hennes son som dog.

2006-10-09 @ 13:15:42
Postat av: Vintage*Jessica

Lisette : Tyvärr är amningen ett starkt band mellan bebis / mamma.
ett band jag aldrig skulle kunna klippa med mina barn bara för att..

Att amma för mig står 1 på prioreterings listan oavsett thats it.

Yeeeaaaa tony is the man :)


Sandra Ja :(

2006-10-09 @ 19:40:02
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback