Kennys enkla havrekakor.




Har du lite tid över och vill baka nåt till fika kaffet ?
Varför inte slå till på dessa havrkakor som kenny  fick recept på för ett bra tag sen.

Kanke hemma med sjukt barn  ?
Perfekt att låta barnet vara delaktig i denna enkla bakning.

 Du behöver :


125 gram smör
1,5 dl socker
ett halft ägg
1tsk bakpulver
2dl havregryn
2,5 dl mjöl.


1 : Rör  ihop smör och socker.

2: tillsätt ägg och bakpulver.

3: Tillsätt havregrynet och mjölet.

4: klicka ut smeten på en plåt.

5 : Grädda i ugnen ca 10 min i 200 grader.


simple as that ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag vet det har ju gått supersnabbt haha fast det ärju jag bara glad för. Tur man slapp bristningar också;)

Postat av: VintageRetroPrinsessa

Linda :
Ja verkligen har en fobi med bristningar
...
då menar jag fobi hahahhaha ;)

Kram
hot mama ;)

2007-12-05 @ 10:08:03
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback