söndags mat :)



Tillsammans ska maten givetvis göras söndagar ( Helst alla dagar )

Dagens val : Santa Marias krydda sea and fish med bla fänkål saffra vitlökl rosepeppar luktar gott ) Har gjort som ett kryddsmör som vi gnidit in i lax kotletter.

Till det Färsk potatis  med smör.

Sallad med Ny plockad gräslök från hembygdsgården, kalla ärtor sallad gurka tomat.

Efterätt återstår och ser ännu :)

ska njuta av varenda tugga min mage är hungrig :)


Kärlek Respekt Från oss i Köket ...

Och nyfiken som jag är måste  jag fråga vad ni ska äta i dag ?









Kommentarer
Postat av: Åsa

Hejhej! Brukar läsa din blogg men tror aldrig jag har kommenterat innan.. Vi ska göra fullkorns tagliatelle med vegetariskt köttfärssås (alltså gjord på quorn ist för köttfärs). Man ska väl lyxa till det lite på söndagar!? Ha en bra dag!

Postat av: Filip

Jag ska göra något snabbt, men dock riktigt gott... koka lite pasta.. som jag ska lägga på en tallrik lite fint, sedan ovanpå färska grönsaker, blir nog tomater, gurka, isbergssallad, och något mer... får se vad jag har kvar... sedan på det feta ost (fast en speciell sort, med chilli smak, gott gott)... ovanpå det hela ska jag lägga lite mozarella ost och oregano, sedan så låter sätter jag tallriken i mikron, för att värma grönsakerna lite och låta osten smälta... snabbt, lätt, nyttigt(lite iallafall) och gott! x)

2007-07-22 @ 17:46:28
URL: http://kyoshiro.blogg.se
Postat av: VintageRetroPrinsessa


Åsa
KUl att du komenterade nu :)
Är du vegetarian den köttfärsen är super god :)
ha en fin söndag.
Filip .
he he he he du har inte funderat på att värma det i ugnen ler :)
Hoppas att maten smakade väl ;)
Mvh Jessica

2007-07-22 @ 20:06:58
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Filip

Värma i ugnen tar längre tid :P... mitt mål är att göra mat snabbt xD... Förestän, så kan jag inte sätta en tallrik i ugnen, vilket resulterar i mera disk, uscha xD...

2007-07-22 @ 20:09:27
URL: http://kyoshiro.blogg.se
Postat av: VintageRetroPrinsessa


Filip :
MOhahhahahhah vissa har ju diskmaskin hahahhahahah ;)
Peace

2007-07-23 @ 13:44:05
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback