- Bakad potatis med Jessica enkla smarriga kräft o rom röra




- Som ni alla vet vid det här laget är jag ett fan av mat
både att äta  och att tillaga.

Mat är kul helt enkelt.

Så därför tänkte jag dela med mig av mitt bästa bakade potatis recept röra dagen till ära.


3dl gräddfil.
1 burk med kräftstjärtar
1 burk rom i valfri färg ( Jag brukar ta röd för den blå färgar av sig så mycket )
1 stor röd lök
en nypa salt  ( det drar i hop smaken )

skär kräftstjärtarna på hälften
löken i valfri storlek
jag tycke rom lite grovhugget

blanda ner i gräddfilen
tillsätt lite salt

in i  kylen för att dra i hop sig.

Tillaga  dom bakade potatisarna i folie i  ugnen. ( picka hål med en gallef )

Sen skär du upp potatisen i med röran ha en dillkvist uppepå och lite citron och nån god sallad.
Sen ett gott rustikt bröd typ grekisk lantbröd.


Servera med iskall coke
Eller en god loka  ;).




Vad äter du denna onsdag ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback