- Blondinbella finner sommarstilen in övik

Blondinbella, ÖRNSKÖLDSVIK. Maktfaktor och inspirationskälla. När landets största bloggare Isabella "Blondinbella" Löwengrip shoppar i Ö-vik, säljer skorna hon köpte slut i affären. Men det är inte bara som modeikon hon vill inspirera. Med två egna företag och brinnande entreprenörsanda vill hon vara en förebild för andra att få bättre självkänsla och våga satsa. 

17-åriga Isabella Löwengrip, driver Sveriges största blogg. Varje vecka har den 300 000 besökare och nu börjar även människor i våra grannländer att hitta dit.

- Jag skriver om hur det är att vara en typisk Stockholmstjej. Det är ingen modeblogg i grunden, genom att läsa det jag skriver vill jag att andra tjejer ska få bättre självkänsla, säger Isabella Löwengrip.

Varje dag lägger hon åtta timmars arbete på bloggen och för ett år sedan blev den värderad till fem miljoner kronor. Då började den också genera så mycket pengar att hon kunde ta ut lön och leva på inkomsterna från den. I dag är mellan 10 och 15 personer sysselsatta i Isabella Löwengrips två företag.

- Att ha eget företag är inte särskilt tryggt, och det gillar jag. Man måste hela tiden göra så gott man kan, göra allt till hundra procent. 



Just nu har Isabella Löwengrip tagit semester och den tillbringar hon i Örnsköldsvik tillsammans med pojkvännen Nils Grundberg som har vuxit upp här. Isabella Löwengrip har också fastnat för Örnsköldsvik

- Det är en fin stad, med fantastisk natur. Jag vill bo här på somrarna när jag blir äldre, säger hon.

Dagarna har de tillbringat med att bada, segla, gå på bio och träffa familj och vänner. De tycker båda att tempot är lugnare än i Stockholm, folk tar sig tid att hjälpa på ett annat vis. Men en del kulturkrockar märker de av. Folk är mer blyga och osäkra, och det är inte lika självklart att direkt ta i hand och hälsa som det kanske är i södra delen av vårt land.

De senaste dagarna har det övergrepp som Isabella Löwengrip blev utsatt för under sin semester i Italien debatterats flitigt i media. På sin blogg skriver hon att det italienska samhället inte är redo för svenska tjejer, men är det svenska samhället redo för svenska tjejer?

- Nej, det tycker jag inte. Vi vill gärna vara det, men vi är inte det framtidsland vi säger att vi är. När någon utsatts för övergrepp kommer genast de där frågorna som rör kläder och alkohol. Att kvinnor måste redogöra för hur kort kjolen var till exempel. Vi lever med det ständiga ifrågasättandet.

I framtiden vill hon utbilda sig till försvarsadvokat och hjälpa andra tjejer, ett mål som har blivit starkare nu. Intresset för juridik delar hon med Nils Grundberg, han ska börja andra året på juristlinjen. I höst börjar även han blogga. På sidan storstadspojken.se kommer han att skriva om flytten från en småstad till huvudstaden.

- Jag kommer att ta upp saker som relationer, killproblem och kulturskillnader mellan stora och små städer. Eftersom jag kommer från en småstad själv blir det mycket självironi, säger Nils Grundberg.

Både han och Isabella ser många fördelar med Örnsköldsvik. Trevligare stämning och mindre stress till exempel. Men på modefronten kan en del tips från Stockholm vara användbara.

- Alla går runt i Crocs i Ö-vik. Jag kan absolut tänka mig att ha ett par, de är säkert utmärkta att gå i på en arbetsplats eller på stranden. Men inte Crocs på fest. Jag skulle vilja uppmuntra folk här att våga vara fina, säger Isabella Löwengrip.







 Vem vet Bella och hennes Nils kanske flyttar  till Lilla övik ===`????


Hooo hoo




 Bambi somna nyss
dags att rasta dogsen Peace

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Måste du ge henne uppmärksamhet? Hon är ju bara en pälsbärande nolla.

2008-08-03 @ 11:02:19
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Pernilla : Känner du henne eller ?

Postat av: Pernilla

Kanske det. Har du läst hennes blogg? Eller kolla denna videoblogg!

http://www.youtube.com/watch?v=rHs1J1yKPmM

2008-08-03 @ 20:55:05
Postat av: Jossa

Nu har hon ju även dissat norrland i ett inlägg. Hon tror att alla här går omkring med myskläder, och att skriva att vi måste lära oss våga vara fina är väl ändå ett skämt? Ska en 17-årig tjej komma hit och berätta för oss vad som är fint? Tycker inte att hon klär sig snyggt alls. Sedan håller jag med om att hon är en pälsbärande nolla. Hon är för djurplågeri, det har hon skrivit i sin blogg. Så länge hon får ha päls så struntar hon i att djuren lider.



Du avskyr väl också djurplågeri? Tycker att det framkommer tydligt i din blogg att du tycker om djur och värnar för svagare individer (även djur). Det säger väl ganska mycket om en människa som tycker att det är ok att djur plågas ihjäl levande för att en överklasstjej ska kunna ha päls? Jag är starkt emot djurplågeri och även emot blondinbella.

2008-08-03 @ 21:51:51
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Pernilla : men heyy har du aldrig hört talas om skämterier ?

hon gör det jumed glimten i ögat :=).





Jossa : Tss tjejen är 17 , vad man tror och vet är 2 skilda saker.



stockholm och Norrland är 2 skilda städer.

Både kläd mässigt och sättet att vara.

Alla har en åsikt man behöver ju som inte acceptera vad just den personen tycker men däremot att respektera en annan människas åsikt.



Som du vet är jag EMOT djurplågeri.

Men hennes pälsar har hon köpt via second hand.



tycker lite av den där grejen hata blondinbella är att gå tillöverdrift

hon är en stark tjej med starka mål vilket verkar ha lyckats

Men att gå runt hata ör liksom inte min grej ;)





Mvh J

2008-08-03 @ 23:04:15
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Jossa

Jag håller med i att vad man tror och vad man vet är skilda saker. Jag hatar inte henne (hur skulle jag, jag känner inte henne), men jag ogillar henne för hennes åsikter. Jag tycker ändå att man borde bojkotta päls helt även om det är second hand.



Jaja det spelar ingen roll egentligen vad vi tycker om henne. Alla har vi rätt till våra åsikter. Ville bara dela med mig av min.



Ha en trevlig dag :)

2008-08-04 @ 09:17:50
Postat av: Lisa

Jag gillar inte heller päls, tycker det är taskigt att man föder upp djur enbart för pälsens skull. Men om man tex ändå ska döda ett djur för tycker jag att man ska ta vara på allt kött,hud,ben whatever.



Gillar inte köttindustrin utan tycker väl mer om tanken på hur det var när vi var naturfolk. Folk hade mer respekt för djuren och tacksamhet för maten.



Jag vet inte så mycket om den tjejen så jag ska nog inte skriva nåt, men nåt måste hon gjort rätt för folk verkar vara intresserade av det hon gör och hon har lyckats med något vid så ung ålder.

2008-08-04 @ 16:43:52
URL: http://pinkfriday.blogg.se/
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Jossa :=)



Lisa : Givetvis är jag emot den galna päls industrin som tur var finns det snyggt i fejk ;).



Ja hon har lyckats trots sina ringa ålder vilket är superkul enligt mitt tycke :=)



Ha det finast mvh J

2008-08-04 @ 17:38:55
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Ellinor

jag tror att Bella tror att det heter Övik :)

2008-08-05 @ 14:11:40
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback