- Dom tysta vittnena




- Folk vet at det pågår men står det med sina tysta munnar likt öppna fågelhokar.
Ingen hjälper
bara öppet ser på
låter det fortlöpa.

Jag pratar om  misshandlade barn.
små oskyldiga barn
som  i vissa fall får sätta livet till.
Det händer här på våran jord
på samma mark som jag går.

Ett litet oskyldigt barn med samma utsikt som mig
samma hjärta samma blod
Vad kan ett litet barn göra så fel att   en vuxen / förälder måste misshandla slå ett  litet barn.
Hur kan det gå så långt.
Varför är det ingen som höjer rösten ?
varför säger ingen nåt ?
Varför ?

så många fråger så lite svar.

Jag vill veta vad det är som driver dessa sjuka själar till att sjunka så lågt och slå dessa försvarslösa barn ?
Vad fan är det frågan om ?

 Jag vil förstå.
Mitt hjärta kan inte acceptera detta.
Dom misshandlade barnen dom tysta vittnena.

Våldet det bara ökar
skaran med dom tysta vittnena ökar





i ukraina där tvångssvältes barnen
i sjuka former
 är det nån som höjer sina röster där ?
är det nån som gör nåt?
Nä för dom hinner då innan hjälpen upptäcks :S




Ett barn är en gåva
en unik gåva
som man   ska vårda ömt.




Alla barn förtjänar att vara lyckliga barn.



Peace love and understanding
A loving mother Jessica

Kommentarer
Postat av: Erica

Ja fy fan det är förjävligt... Men det pågår överallt varje dag. Svårt att ta till sig hur många som inte lever ett värdigt liv.



Bara nu, i Kina där OS pågår så kränks, svälts, sätbehandlas en massa barn och vuxna människor utan rättigheter. OS-kommitén sa "oj, vi visste inte att mänskliga rättigheter var ett problem i Kina" och sen har det OS där ändå. Tänker också på alla djur... Den illegala (och lagliga!) pälshandeln, hur djuren behandlas, flås levande osv.



Världen är SÅ orättvis. ;(

Postat av: VintageRetroPrinsessa

Erica : helt otroligt att nån skriver en kommentar till dessa inlägg :=)

Blir så himla glad aldrig nån som kommenterar i frågasätter såna här fråger / funderingar.



Världen är ett grymt ställe om man tänker efter.

Tros att jag lever i min värld min lilal bubbla vet jag att det är helt annan värld





tusen tack för din kommentar

2008-08-14 @ 11:35:34
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback