- 80 talet gör intrång



 - Det var fula färger axelvaddar  höga tofsar på skallen.
Neonrosa reebook skor, med olik färgade snören.
Bubbelgum i munnen och salomon väskor till skolan.

Sen vart man tvingad till att använda snowjoggers i alla dess olika kulörer.
Man spelade uno och drack egengjord läsk från soda streamarn och åt popcorn.
Ibland lyxades det på med chokladpudding och grädde.


Benvärmare och pudelhår  tillsammans med stentvättade jeans och den lilla korta skinnjackan med stoooooora axelvaddar börjads att användas.

Tintin luggen sprayades med 1 kg hårspray, detvar neonrosa make som las på när man skulle på disco .
Danstävlingar tror ni inte på fan att jag Jessica var den som oftast vann alla danstävlingar med min energi och unika style.
Jag var KUNG på at spela luftgittar och knep oftast åt mig första platsen :0).
Man gick runt luktade jane hallen pch sprutade pås ig dateparfym och försökta klara rubics kub.
Man läste okej och Frida efter skolan och pyntade väggarna med NKOTB planscher.
Gjorde sig snygg innan discon framför spegelväggen
Man samlade på penntroll och monchichis, luktisar fina brevpapper luktklistermärken.
Mina vänner boken hade man med sig i ryggan så alla kunde skriva i den.
Man skrev dagbok som man hade under kudden.
Oj detvar galna tider det, tiden innan livet började på riktigt.

Men kläderna då ?
Förskräckliga enligt min mening.

Eller tycker du om 80tals modet ?


Rubriks kub

Kommentarer
Postat av: Görel

Nostalgi:) Det var kanske inte så fint men visst var det ändå speciellt på nåt vis. I bland längtar jag tillbaka...

Postat av: mamma

Fasen vad du är duktig på att knåpa ihop en bra berättelse med inlevelse mm kram från din stolta mor

2008-12-22 @ 19:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback