11 December dagen då våran älskade dotter Bambi föddes.

33467-5562

 Vi åkte in till BB  så vi var inne  07.00 Operationen skulle vara vid 8.30  9.00 nånting.

Förväntansfulla gick vi in på vårat rum.

Jag fick börja med att duscha i ett äckel päckel medel.
La mig i sängen med fulaste  äckligaste sjukhus rocken ( me fucking hate it )
Låg där med min älskling och min monki mjukis.
Kolla  alla mina värden då jag haft oerhört dåliga värden :(
Allt var ok  fick OK att jag fick opereras då mitt järnvärde var OK för min kropp.


Låg på rummet  bara vi i en timme...
Var förseningar nere på OP
så  vi fick vänta  tills efter 9 innan  jag rullades ner  tillsammans med älsklingen och en barnmorska. och min MONKI var med hela tiden i min säng.
Jag nervös nooo way.. im going to do this ( lägg märke till att jag har bacill skräck är sjukhus  rädd / nålrädd )
Väl där nere kom en gammal tant satte in 2 olika dropp som jag fick liggamed i 30 min innan vi fick komma in på operationen.
Dom där 30 minuterna känndes som evigheter jag ville snabbt få det gjort så  vi kunde gosa med våran BÖNA.

Väl där inne presenterade sig hela läkartemet.
Han som la bedävningen var en gubbe från stockholm
Hon som skulle genomföra snittet var en yngre tjej som jag aldrig sett tidigare,

Vi hade bestämt att våran  böna skulle komma ut genom samma snitt som kenny kom ut i från.

Vä där nere började hon med att rita på magen  där snittet skulle läggas.

Älsklingen var vid min vänstra sida hela tiden höll i min hand smekte min panna.

Fick lägga mig ner på höger sida och dra i hop benen  mot hakan allt vad jag kunde ( tänk på att big belly var i mellan :=)

i 25 äckliga minuter höll gubb fan på att sticka i min stackars rygg rad :(
 kaos...  kännde hur jag bara ville dra där i från  fick panik.. och painen som jag kännde var grymmt äckligt.. mitt ena ben började att studsa upp och ner tårarna rann.. hörde älsklingens lena röst älskling det här kommer att gå bra... jag såg inget hörde inget ville bara försvinna.

Efter dom 4 äckliga bedövningarna fick jag lägga tillbaka mig på rygg.
Det var nu helvetet började  mina ben och fötte kunde jag röra trots 4 djävla bedövningar frpga vad fan det var frågan om.
Tittade på höger sida där gubb fan stog och såg oerhört nervös ut ???
Tänkte va fan är detta

Dom började att skära i min stackars mage.. där Bambi låg.

Fatta jag hade känsel.. jag kännde nör dom skar i min mage...
dom spännde upp magen med hakar men efter att dom skuret halva magen känndes det som om magen sprängdes sänder
hörde gubben skrek  att vi måste söva
Hörde tjejen skrika till  älsklingen ut ur rummet...
 fick en syrgas tryckt mot fejjan...
mina ögon var tåriga såg inget hörde inget sen försvann jag bara ..


Vaknade alldeles själv i  ett vitt djvla rum...
vart var alla ?
Vart är min baby =?

Fattade inget trodde jag  var död och hade hamnat i Nagiala...
Jag visste inget fatta inget
skulle börja ropa på älsklingen men inga ord kom ut :(
Min röst var död... jag måste vaa död ....
Hjälp mig.. över en timem låg jag där alldeles själv...
Ingen såg eller hörde mig..
fattade sen att jag var på sjukhuset...

Kunde fan inte nå signal knappen heller..
Jag låg ensam på upp vaket...

försökte att nå signal knappen som var 2 meter i från mig men jag kunde ju fan inte röra mig..
fick ta   en pinn djävel från sängen och  en spott kopp för att trycka på kuk signal knappen tog fan  45 min
sen kom en tant och fattade inte alls vad det var frågan om hörde bara att hon sa men herre gud ligger du alldeles själv här ??

10.30 föddes Bambi Jimmy fick sitta med  henne i 2 och en halv timme inna jag kom upp på rummet.

En barnmorska kom och hämta mig  kunde inte prata inget säga
vart var min baby =?
Våran Böna ?
Jag ville veta...


Hörde att Barnmorskan frågade om jag  visste va jag hade fått ?
jag bara skaka på huvet och sa en tjej en prinsessa men inga  ord kom ut.
sen hörde jag att hon sa  det vart en tjej med julost kinder fnissar.


Rullades in på rummet där mina älsklingar var,

Jag brast bara ut i gråt  till älsklingen och frågade varför han hade lämnat mig helt ensam... jag trodde ju att jag var död.
Vi bara krama om varandra mina tårar bara rann men jag kunde ju ej prata pga av slangen som varit  i halsen.


10.30 föddes den vackraste prinsessan 4025 gram 52 lång.
Hon var det vackraste mina ögon skådat.


Bild bevis ser ni ovanför.


* Kärlek i en familj  stor enorm *


Älskar er


THIS IS MY LITTLE STORY WHEN MY PRINCESS ENTER THE BIG WORLD




Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas att du mår bättre nu,har själv gjort ett katastroff snitt med min första son,tog lång tid innan jag hämtade mig fick infektioner och skit.
Världens sötaste dotter blir nästan sugen på en till fast tre är rätt lagom, särskilt när dom bråkar.

Postat av: Anonym

Har hört om andra där bedövningen inte tagit, sjukt läskigt!

Skönt att det verkar vara bra nu :) Ni är för underbara!! När jag blir lika gammal som dej ska jag också ha en sån fin familj som du har :)

All lycka till er.

2008-01-06 @ 22:05:03
Postat av: millan

oj vad fin! och att det gick bra GRATTIS

2008-01-06 @ 23:20:30
URL: http://moder.blogg.se
Postat av: Fredde

riktigt söt!

2008-01-06 @ 23:55:24
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: Piiiiz mammablogg

Men gumman då! Inget vidare bra minne från snittet, hoppas att du hämtat dig från detta o att du fullt ut kan njuta av lilla bönan. Söt som socker e hon iaf.
Kolla in min blogg så får du se vad jag har här hemma *blink blink* oxå söt som socker!!!
Massor med kramar o jag önskar din härliga familj en god fortsättning på det nya året.
KramiZ / P

2008-01-07 @ 00:15:39
URL: http://piiiiz.blogg.se
Postat av: Nettan

Men guuud gumman, vicken mardröm. Hoppas du kan förtränga det och bara tänka positivt om födelsen av din dotter. Jag blev åxå snittad med min första kille, och då tog det åxå en jäkla tid innan bedövningen tog, men sen satt den i halva natten efteråt med. De satte in fika åt mig på ett bord ovanför mig efteråt,men va fasiken, jag var ju helt bedövad ju och kunde inte ens nå brickan.. KRAMEN

2008-01-07 @ 00:25:06
URL: http://nettis73.blogg.se
Postat av: Amanda

Hon är jättefin! (:

2008-01-07 @ 02:48:21
URL: http://shoulderson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vad söt hon är..
3 dagar äldre än min systerdotter =)

2008-01-07 @ 02:58:55
URL: http://ovanmolnen.blogg.se
Postat av: maria

Vilken mardröm! =S Men belöningen för det är ju underbar, så... GRATTIS! =D

2008-01-07 @ 08:11:56
URL: http://catwalkqueen.blogg.se
Postat av: Sofia

Usch, det lät inge vidare alls.. Men som Maria säger, du fick en underbar belöning! :)

2008-01-07 @ 10:32:55
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: chris

god morgon , så söt ! Ska dui göra idag då ? Kram Chris

2008-01-07 @ 10:56:22
URL: http://chrizsblogg.se
Postat av: N.

Fruktansvärt! Jag får ångest av att läsa hur du fick vakna upp helt själv utan möjlighet att få kontakt med någon. Grattis igen till er fina tjej och jag beklagar att du fick en sån pissig upplevelse på sjukhuset.
Kram.

2008-01-07 @ 11:34:27
URL: http://yummymummy.blogg.se
Postat av: N.

Fruktansvärt! Jag får ångest av att läsa hur du fick vakna upp helt själv utan möjlighet att få kontakt med någon. Grattis igen till er fina tjej och jag beklagar att du fick en sån pissig upplevelse på sjukhuset.
Kram.

2008-01-07 @ 11:34:37
URL: http://yummymummy.blogg.se
Postat av: Katrin

Åhh fy vad hemskt! Att först känna allt, riktigt känner paniken här, och sen vakna upp helt ensam.. riktigt uselt gjort av dem!! Hoppas du återhämtat dig nu och bara kan njuta för fullt av din lilla prinsessa! kram

2008-01-07 @ 13:09:19
URL: http://katrinsss.blogg.se
Postat av: Görel

Stackars, stackars dej!!!
Kram Görel

2008-01-07 @ 13:12:36
Postat av: Frida

Snyyyft... va skönt att det gick bra med plutttan! :)

2008-01-07 @ 17:33:05
URL: http://bsomibaby.blogg.se
Postat av: Karin

Usch, vilken pers för dig! Du som ville ha allt på ditt sätt.... Hoppas du återhämtat dig!
Tur iaf. att ni mår bra och att du fick en frisk och söt liten dotter!
ps. visste du att det skulle bli en tjej?
Kram

2008-01-07 @ 19:51:39
Postat av: Gunilla

Hej Jessica!
Jag var med om samma sak när jag fick mitt första
barn.Bedövningen tog inte och jag kände när dom skar och jag fick sövas illa kvickt,det var hemskt. Men världens gulligaste lilla kille fick jag som sen har fått två lika gulliga syskon, fast de är stora vid det här laget.
Kram Gunilla

2008-01-07 @ 21:12:39
Postat av: Hanna ^^

läskig berättelse!!! =( fuck va nervös ja blev nu... aj aja ja!!

2008-01-08 @ 12:03:11
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Mika

va fin hon är!
Men fy fan vilken jobbig upplevelse för er!!

2008-01-08 @ 15:41:45
URL: http://www.mika83.blogg.se
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Tack för alla fina kommentarer tuuusen tack :=)

Mvh stolta mamman.

2008-01-09 @ 16:12:17
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback