Så varför har alla andra vänner ?



 " Om jag var som alla andra , skulle jag inte vara ensam.
Men då skulle ju jag inte vara jag., så varför har alla andra vänner " ?


Jag talar om mobbning ett hett ämne runt om i världen men framför allt i våra skolor
där våra barn går,

Bara för att man är annorlunda ska man inte behöva utstå mobbning.
Att vara sig själv att våga  ser jag som en mycket stark egenskap och karaktär.
Varför sträva efter att vara en dålig kopia av alla andra bara för att passa in ?

Man kan inte passa in i alla sällskap.
Vi alla är tillverkade och formade på olika sätt.
Ingen är den andra lik.

ACCEPTERA andras olikheter.

Det finns inga svaga människor.
Tyvärr finns det dom med mycket dåligt självförtroende istället.
Dom är som små små fågelungar, dom större tycker om att haka på den lilla fågelungar
Likt gamar i ett fisk stimm.

Men en vackar dag kanske den där lilla fågel ungen växer till sig och ger igen med samma mynt
Hade du tyckt det var lika roligt då ?
hade du kännt dig lika stolt och stark då ?

För att ett barn ska kunna växa upp och ha en bra grund att stå på måste man visa kärlek och ömhet i massor.
Ett barn kan aldrig få för myckt kärlek.
Kärlek handlar inte om hur mycket eller dyra saker du köper til ditt barn utan det är tiden utav dig själv som du gemensamt  tar dig till för den egna individen.
Att ett barn känner sig älskat inom sin egna familj är oerhört viktigt och betydelsefullt.
Att barn  behöver känna sig unik behövd men framför allt älskad.


Ser du  människor som far illa men bara står brevid och tittar på ?
Vågar du inte ?

Jag är inte den som är den  ser jag att nån far illa är jag direkt där som en stötepelare oavsett om det är  en missbrukare på stan som blivit nedslagen eller  en främling på bussen eller ett barn så är jag där som en medborgare redo att försöka att hjälpa. Och det anser jag att alla borde ta sig mod till att göra.

Va inte den som står och tittar på förslk att hjälpa till oavsett om  det är  stora eller små medel.





Dagens viktiga fråga : Om du ser en missbrukare på stan blivit nedslagen vad gör du ?

Om du sitter på buse och  ett gäng sitter hakar på en enskild individ  sitter du tyst och lyssnar eller ber du gänget knipa igen käften eller liknande ?


Vet du nån i din närhet som far illa ? Hjälper du till eller sitter du tyst i din ensamhet ?



Kommentarer
Postat av: Ulrica

så sant så sant, edt finns få saker som gör mig så illa till mods som mobbing, att man kan bete sig så mot sina medmäniskor är fruktansvärt.
Jätte söt familj du har, o nytillskottet e helt underbart:-)

Postat av: Kimberly

Mycket bra skrivet och formulerat av dig.

Min son fick byta skola p.g.a mobbing. Jag tycker de ska flytta på mobbarna i stället. Varför är det dom som mobbas som t.o.m skolorna går på och ska ha elevrådsmöte m.m. Det ledde till att han inte gick till skolan. Jag var på många möten och först ville de sätta honom på en specialskola för psykiskt störda, helt sjukt. (han var inte psykiskt störd men det var för de ville flytta på honom och det fanns ingen plats någon annan stans) Sedan skulle han gå på specialklasser (och bli ännu mer mobbad för det)

Till slut hittade jag en skola dit han kunde gå och allt slutade väl i alla fall. Han kom t.o.m in på gymnasiet i Malmö.

Men man får inte mycket hjälp av skolorna idag det är precis som de skäms. De borde skämmas för att barnen mobbar och haft ett stormöte om det och med alla föräldrar. De som har barn som mobbar och även de som har barn som blir mobbade.

Jag har ett projekt i Malmö dit ungdomar kan gå som har det jobbigt hemma. Det är en liten plats men de kan ringa eller komma bara för att prata om de vill.

Jag blev själv mobbad i skolan och har jättelätt att få kontakt med ungdomar. Har själv 3 barn Två flickor en pojke. Min lilla flicka blev också mobbad för hon vågade uppträda på scen och var SIG SJÄLV.
Vågade säga ifrån m.m.

Man kan undra vad föräldrarna till dessa barnen lär sina barn, för någonstans kommer det ifrån.

Kimberly , jag är ny i gänget här men inte ny med bloggandet. Har en engelsk blogg också på wordpress .

Trevlig Helg

2008-01-11 @ 09:15:22
URL: http://kimberlyz.blogg.se
Postat av: Annie

Så bra skrivit, verkligen!

2008-01-11 @ 16:10:49
URL: http://annie82.blogg.se
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Tack snälla ni för att ni valde att kommentera detta inlägg.
Tyvärr blundar många för verklighetenoch ej vågar yttra sig :(

mvh Jessica

2008-01-11 @ 18:43:52
URL: http://www.bambii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback