- Jag fattar det inte !!!!




- Vart man än vänder sig finns ni där
ni klagar är misunna samma

 Ni är  för feta för fattiga har inget bla bla bla bla
katten sket på sig inne jag orkar inte städa bla bla bla listan kan göras lång.

När jag var liten fick jag lära mig att se det positiva ur allt,
Ur varje gnuttajag upplever så ser jag ändå det positiva i allt.
Jag lär mig  hur jag ska leva lyckligt.

Jag kan fan inte fatta att ni sitter där klagar dag ut  dag in
rör på era feta arslen gör nåt för fan.

 Ni  bor i sverige vi har rent vatten
vi kan gå på toa
vi har tillgång TILL RENT vatten
 vi kan äta när vi vill
 vi kan välja och vraka hur våra dagar ska se ut

Ser ni inget annat än erat misabra liv ?


Tvättar ni aldrig glasögonen och tittar utanför eran misabra bubbla ?

Barn  dödas torteras  blir våldtagna
varje minut dör flera personer i aids.

På andra sidan av  där vi bor finns det famijer som håller på dö ut
fattigdom
smuts
sjukdomar
tror ni dom klagar varje dag ?
Varje dag är en ny upptäckt för dom oxå.
Dom kämpar för att leva och för att överleva.



 Se dig om och tyck inte så jäkla synd om dig.


Livet jag lever kan inte levas bättre
lycka kan aldrig mätas i hur mycket pengar man har
eller hur mycket prylar man har
Lycka är  att uppleva glädje och kärlek TILLSAMMANS
i mit fall upplever jag det med mina älskade barn som stärker mig dagligen
mina hundar som är mitt liv dom är mina små babysar.
Min man.


Hur svårt du än har det tänk så här " Det finns alltid dom som har det värre "

Förstår inte vad man ska få ut av  allt klagande
vill ni bara att man ska tycka synd om er ?

Jag fattar det inte.


Varje dag  är ett nytt äventyr
jag vaknar med ett leende på läpparna
varför  ?
För att jag är just JAG
jag lever kan andas kan  kan känna kärlek  och lycka
 jag som människa kan ge kärlek  få kärlek och känna den
är det inte underbart.


Tänk om  " Se det positiva ur ditt liv "

Vrid  inte ut och in på allt.

Känn den sanna lyckan.




Jag önskar  att jag kunde med ett enkel handknäppnig vända på allt
leta er le känna lyckan slippa lida.
Varje dag går mina tankar till er  ni :

Ni som  är sjuka där på andra sidan
ni som aldrig får äta er mätta
ni som aldrig får känna kärlek.
Ni som varje dag kämpar för att överleva.

Orättvisor är inte alltid rättvist.

Men jag är ingen gud jag är bara jag Jessica .

menvarje dag  sluter jag mina ögon sänder mina tankar om  nya förhoppningar för er.



 / Kärlek Mamma Jessica

Kommentarer
Postat av: micha

du har så rätt. läste precis allt och håller med om allt. det finns folk som har det så mycket värre än oss. jag är glad över att jag är bosatt i sverige. peace :)

Postat av: VintageRetroPrinsessa

Micha ; Precis fast så många som har så svårt att fatta detta ,



Peace

2008-07-11 @ 12:10:48
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback