- Hjälp det blöder i mitt hjärta lite




- När folk som skaffar barn inte har råd att köpa barnvagn leksaker barn kläder mm
 måste gå runt i en gammal van utan  liggdel :(
en liten baby i  en sittdel :(

Varför skaffar man ens barn ?
Om  man har det så knapert ekonomiskt att man inte ens har råd att köpa barnvagn mm ?
Jag fattar det inte
 och kommer heller aldrig göra.


skrämmande att se vuxna människor bete sig som må barn som snålar in på lördags godiset.



shame on you parents .....


Har man inte råd skaffa inte BARN !!!!!


Har man inte  tiden / orken ett ge ett barn dom behöver    börja fundera tänka om !!!!



Ett barn är som en bil som behöver  bensin / kärlek för att kunna funka 24 / 7.


Kommentarer
Postat av: Linda Bunn

Nu tror ju inte jag iofs att valet utav vagn speglar föräldrarnas ekonomi, inte heller tror jag att valet utav vagn sätter någon prägel på barnets framtida utveckling.

Statusfixering är däremot något barnen lär sig av sin närmsta omgivning.

Hur föräldrar sätter sig till godis och sötsaker är väldigt individuellt och inte heller där tror jag att det visar hur stor plånbok föräldrarna har.

Kanske vill man begränsa sockerintaget, det finns tom de barn som inte äter godis.

Godis är något man lär sina barn att efterfråga, det är inget naturligt näringsintag.

Jag tycker det är fantastiskt att vi i Sverige idag har sån mångfald på människor och barn.

Detta skall uppmuntras, inte fördömas.

2008-06-10 @ 16:48:40
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Linda Bunn Jag menar ine att det ska spegla sin ekonomi på det viset

men anse man inte att man har råd att köpa en vagn kanske man ska fundera 1 eller 2 ggr har dom råd sen liksom ?

finns så många där ute som leer på soc och inte ens då har råd att göra saker med sina barn :(

vilket jag tycker är hemskt.

Givetvis ska vi uppmuntra alla till att vara olika

men ändå money rouls the world på ett eller annat sätt än hur vi vrider och vänder på det hela.



Mvh J

Postat av: Hanna ^^

håller med dig!! det är fan skrämmande att se... visst är KÄRLEK och trygghet det viktigaste att ge sitt barn, men vissa tillbehör hör ju till säkerhet!! =/

2008-06-10 @ 22:38:52
URL: http://hannaofsweden.blogg.se/
Postat av: VintageRetroPrinsessa



Hanna : Ja precis en del som inte ens har bilstol till babyn och aldrig kan åka bil men va fan ?

sluta äta godis så kanske dom har råd liksom ;)



Hoppas att du och magen har det finast =



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-06-10 @ 22:48:44
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: miggs

Finns föräldrar i Uländer som inte har råd att knappt klä sina barn eller ens har en barnvagn utan har deras barn i bärsjalar i flera år, det gör dom nog inte till sämre föräldrar än de som bor i Serige och har en skruttig barnvagn, dom kanske ger sitt barn oändligt med kärlek och trygghet istället, finns de föräldrar som har ALLT till sina ungar stora fina hus, två bilar och överröser med leksaker men behandlar barnen illa. Visst ska man försöka ha en bra säker barnvagn och kanske en bilstol men har man inte det betyder det inte att man inte tar hand om sitt barn. Vad gäller lördagsgodis hade mina aldrig smakat godis före nästan 5 års-åldern, mest för att spara på deras tänder och det finns mycket annat gott OCH nyttigare att ge dom än godis :-)

2008-06-11 @ 09:27:36
Postat av: catten

Åh vad jag håller med!

2008-06-11 @ 09:48:14
URL: http://catya.se
Postat av: catten

... men, jag skulle ju fortsätta! :D



Har en släkting som fått barn. Arbetslösa föräldrar på socbidrag och ingen barnvagn, ärva flickkläder till en pojke, ingen spjälsäng, ingenting nytt till bebisen utom blöjor, något annat har de inte råd med.

Det känns så sorgligt i ett land som Sverige.



Största anledningen att jag ens reagerar är att de inte ens anstränger sig för att förbättra sin situation utan mest sitter och är avundsjuka på oss som har råd och kan. :(

2008-06-11 @ 09:50:48
URL: http://catya.se
Postat av: miggs

catten: tråkigt när det är så i ett land som sverige, men ibland får man kanske lyfta röven själv för att ge sitt barn det man kan, man kan inte införa mirakel men man kan ju göra sitt allra bästa för att få en någorlunda säker framtid för både en själv och sitt barn. Tragiskt det jag läser om din släkting, men jag hoppas att hon är en bra mamma ialf...

2008-06-11 @ 14:44:51
Postat av: anonymen

du har så rätt jessica, du skriver alltid så bra inlägg om olika saker :) jag har alltid vart lite småavis på dej och din familj, ni verkar ha det så mysigt och vara så kärleksfulla :) har alltid önskat mig en sån familj, min mor och far hade alla matriella saker till mig och mina syskon med, men resten, kärleken, den försvann när jag fyllde 10 år. utbyttes av psykisk och fysisk misshandel av min mamma, pappa viste inte vad han skulle göra så han lag sig aldrig i. idag är jag 19 och om jag får en familj så ska jag vara som dig :) du är min förebild :) tack för en bra blogg.

2008-06-11 @ 17:57:09
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Miggs : men i dessa länder finns inte ens nya vagnar mm som tex landet afrika där ingår det i deras kultur att inte ens ha vagn där bär man sina barn det ingår i deras leverne.

Men i serige har vi en helt annan standard

vi har bil tex där krävs en rejäl bilstol.

Vagn där man ska ha ligg / sittdel för att tillgodse barnet uppväxt, tex.

själv ärjag inte materialist på det viset utan jag tror att körlek är viktigare men att ha dom där VIKtiga prio ett sakerna tror jag är oerhört viktigt för ett litet barn i SVERIGE.

Frukt är godis :0)





Catten : precis det jag ville komma fram til det finns domsom lver på soc ingen inkomst inga pengar säkrade för ett barns uppväxt gör inget för att barnen sa ha dom där sakerna som ska följa med uppväxten såsom vagn bilstol säng kläder mm.

Tycker enbart att det är sorgligt hur man ens kan göra så mot det vackraste man har och nånsin kommer få

åsidosätta sitt egna barn ?

till vilken nytta ?

Normal standard borde ju vara ett måste när man skaffar barn.





Anonymen ; Men gud vilken fin kommentar :0)

Mitt hjärta är alldeles varmt.

Min familj är mitt liv mitt liv är min familj oavsett, det är meningen med livet min familj som jag lever och andas för.

Djur som människor.

psykisk misshandel är nog sånt som sätter ärr på hjärtat för resten av livet

smärtan från den fysiska misshandel kan man skaka av glömma bort , skulle aldig önska mina barn något sådant :(.



Tack tack tack för att d skre den där kommentaren.

ha det finast



ps du alla är vackra både till in och utsidan.











2008-06-11 @ 18:50:55
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men miggs varför siter du alltid skriver utan blogg vad hände med din blogg då ?



kanske vart det så tråkigt när du inte hade nåt att komma med ?



Pinsamt.

2008-06-11 @ 20:33:35
Postat av: miggs

till den anonyma



jag har absolut en blogg, en ny bloggadress, och jag har bara glömt att skriva i den just nu när jag kommenterade, mitt liv är väldigt fullt av liv och kärlek och barn och gravidmage och renovering av ny lägenhet. skriver lite om just detta i bloggen.

om du följde min gamla blogg så finns adresen i sista inlägget där, annars är adressen :

miggs-miggs.blogspot.com



trevlig läsning





och Jessica: jag förstår dej absolut :-) Och ja, frukt ÄR det bästa godiset, det o PUSSAR!!

2008-06-12 @ 00:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback