- Husmors mamman Jessica kokar rabarberkräm



- Briljant ide av Jessica
har ju massvis av rabarber så nu ska jag plocka in några  en del ska frysas in
till hösten att göra paj på och en del ska jag göra kräm till barnen ;).

Ingredienser
600g rabarber
1 1/2 dl strösocker
4 dl vatten

Redning:
2 msk potatismjöl
4 msk vatten

Tillagning
Skala rabarbern om den är grov och skär den i 2 cm stora bitar. Koka upp 1 1/2 dl socker och 4 dl vatten. Tillsätt rabarbern och koka på svag värme cirka 5 min. Ta av kastrullen från värmen.

Blanda potatismjöl och vatten och rör ner redningen i kastrullen i en fin stråle. Sätt tillbaka kastrullen på spisen och koka hastigt upp på nytt under omrörning.

Servera krämen ljummen eller kall, med mjölk.


Dags att skära och fixxa med rabarberna ;)


Kommentarer
Postat av: Frida Asplöv

Hej, Vad söt din blogg var! hoppas du fortsätter blogga,förresten det finns en tävling på min där man kan vinna två underbara parfymer från Yves Rocher.

Postat av: sussii med dom "100 ungarna"

ååh det lät ju gott. :D:D

ha e trevlig kväll.

2008-06-16 @ 17:29:35
URL: http://sussiiiii.blogg.se/
Postat av: sofie

tack hon e bäst min bebba=) Såg Kat här =) min stora idol=) gillar allt hon gör=) jo men pajen va faktiskt inte alls god så ja skulle lätt göra den själv hellre<=)

2008-06-16 @ 19:56:15
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Frida asplöv : Tack tack.

Klart jag fortsätter blogga :=)

det är ju lite utav en hobby :=)





Sussi : Yees men jag gillar det ej gjorde till kidsen ;).





sofie : Hiii hii ja det är ju verklugen mysigt med baby ;)))))))

Kat is the one :=)

Ha det finast mvh J

2008-06-17 @ 14:31:05
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback