- Varför bo hemma skaffa barn ?




Ok


Nuvar vi här i gen.


Varför bor man hemma  och skaffar barn ?
Utan jobb utan inkomst och tror att nån annan ska betala för en / ens barn ?
Om man är ett barn / ej klarar sig själv ?

varför ska man då utsätta ett barn för detta ?

vad vinner man på det ?
Vad är det för djäkla ego grej ?

skulle aldrig ens tänkt tanken att skaffa barn om ag bodde hem
utan inkomst.

Kan inte ens i min vildaste fantasi fatta att  nån förälder ens vill ha det så.?
Bo hemma hos nån ha ett litet rum där babyns alla saker ska få plats ?


Nä vet du skaffa barn när du / din pojkvän har ett fast jobb
 ett eget hem.


Ett barn är ett liv ingen leksak.


Tänk längre än näsan räcker  nästa gång.



Moral Jessica

Barn och är och ska förbli så tills dom flyttar ut och skaffar sitt egna hem sina egna chash,




image1566




Kommentarer
Postat av: One small dream

Jag blir så ledsen och illa till mods när jag ser sådana bilder. Förstår inte hur folk kan ta så mycket saker för givet och gnälla över att dom inte får det dom vill ha när det finns så mycket skit runt om i världen som pågår. Önskar det fanns något man kunde göra mer än vad man redan gör.

Postat av: VintageRetroPrinsessa

One small dream : Tusen tack för din fina
kommentar.
Inte ofta folk vågar kommentera när man skriver om dessa
ämnen,:(

ha en fin kväll mvh J

2008-03-18 @ 19:52:17
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Josefin

Jag håller med dig! Varför vill man ens skaffa barn då? Helt ofattbart.

2008-03-18 @ 20:13:34
Postat av: Nathalie

Håller med dig ! Och nåt jag absolut inte förstår är varför alla småbarn skaffar barn ? läser en blogg om en tjej som va 13 (skulle fylla 14 2 veckor senare tror jag) när hon fick barn ! Det är sjukt , barn ska inte ha barn, utan barn ska vara barn så länge dom kan .

2008-03-18 @ 20:33:52
Postat av: Linda Bunn

Men man kan också se det ur ett annat perspektiv.

Många tonårsgraviditer är ju oftast oplanerade även om barnen i sig inte behöver vara oönskade på något vis.
Om jag, som mor och farföräldrar kan hjälpa mitt barn i sitt nya föräldraskap genom att finnas där och stötta genom den första omtumlande tiden som nybliven föräldrar bör väl detta ändå stödjas och uppmuntras. Tycker det är fantastiskt att se dessa unga mammor och pappor som faktiskt tar sitt ansvar för en situation dom hamnat i. Kanske är det en skolgång som skall fullföljas och som görs lämpligast om mamman bor hemma med sitt barn, om än bara för en kort tid. Det sämsta vi kan göra att att döma dessa tjejer .Positive thinking girls! Vi har alla olika förutsättningar här i livet och jag är helt övertygad om att dessa nya små liv är älskade av alla de sina.

Tack för en superduper blogg ( trots olika åsikter ! )

Kramar

Linda 35

Mamma till sex ljuvliga ungar, varav den äldsta snart 18 :)

2008-03-18 @ 22:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback