- En reflektion från mitt inre




- I går när jag satt och väntade på bussen satt jag utanför  av mataffär inne i stan.
Utanför står den en kille i 20års åldern av thailänskt ursprung.
han säljer både lingon blåbär och kantareller.

 Många äldre står på kö för att köpa hem skogens guld.
betalar det dom ska betala.
jag hör hur han pratar på knagglig svenska och visar upp  på en miniräknare beloppen som ska betalas för bären.
han säge att det är kallt  att stå ute hela dagen  , stackaren.
När kön är slut springer han in köper en kaffe och tänder en cigg.
Fort står redan två äldre damer och vill köpa lingon och kantareller.


Vilket jobb stå där hela dagen och sälja
Plocka alla bären.
Alt för att vi lata människor ;) ska ha skogens guld hemma.


Stor eloge till alla utlänska bärplockare vill jag ge i dag.


Kärlek Mamma Jessica



 ( Oftast får jag en inre rysning när jag ser såna stå på stan sälja men i går då jag satt där log jag mot killen så att han skulle känna sig lite uppskattad i det arbete  han gjorde ;)

Kommentarer
Postat av: fia

ja den tanken slog mig i sommras fst åt andra hållet , det va en utlänsk kille kanske polack eller nåt och han va det otrevligaste jag stött på i bär säljar väg , nå väl jag gav han en chans till och han sålde mig ruttna bär och när jag påpekade det så för stod han helt plötsligt inte vad jag sa .så stöter mna på sånna som verkligen för söker då blir jag så arg på dessa andra som polacken , en bra reflektion .

Postat av: Petra

ja de gör det bra,thailändare verkar if sig älska plocka bär o fort går det.Men hoppas de får ngn lön de stackarna

2008-09-11 @ 13:57:58
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Fia : Tack :0)

Ja det finns ju alla möjliga i den sälj branschen ;).



Petra : Ja verkligen stå ute i skogen oavsett regn blåst åska mm plockar sina bär för att säjla , visst får dom en lön som dom anser är bra.

Hoppas bara att dom gillar sitt Jobb :0)



Kram

2008-09-11 @ 16:00:17
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback