- Det funkar



-  Nu har vi testat denna tvål bra många ggr över hela Bambis kropp :)
Eksemen är betydligt mindre syns knappt.
Det enda hon har kvar är torrheten vid fötterna och handlederna.
Så glad att jag funnit nåt som verkligen funkar :)
Sen älskar jag doften luktar så   där rent och fräsht.
Använder den till mig själv oxå :)



En äkta ayurvedisk tvål som innehåller extrakt från 18 olika växter. Medimix är den mest rekommenderade tvålen av indiska hudläkare.
Tvålen innehåller inga animaliska ingredienser, den är mycket dryg och håller sig fräsch länge. En underbar doft som håller sig kvar på huden. Kan med fördel användas på hela kroppen, rekommenderas för hud med acnebesvär.

Medimix tvål är helt och hållet tillverkad för hand i enlighet med Ayurvedas regler. Kokningen sker över öppen eld och alla maskiner drivs manuellt.. Medimix tvål är framställd helt utan elektricitet.

Innehåll: 18 herbs: chitraka, vanardraka, sariba, chopchini, dharu haridra, vacha, usheeram, dhanyaka, jeeraka, vidangam, yashtimadhu, kutaja, jyothishmathi, devadaru, krishna jeeraka, bakuchi, guggulu.


Finns att beställas på
www.moderjord.nu  För det billiga priset 27 pix.


Kommentarer
Postat av: Lady Dahmer ...::Confessions of a Neurotic Attentionwhore::...

tänk på att tvål är en av de främsta orsakerna till just eksem.



Jag tvättar min lilla i endast vatten. Olivolja eller mandelolja vid behov. (typ ingrodd smuts)



Om du är intresserad av mer naturlig hudvård så har jag en kategori som heter no poo i min blogg.



Postat av: Therese - Lurans blogg

Jag har ju eksem, å luran med lite, så denna måste vi nog testa - tack för tipset!!!

2009-08-02 @ 10:22:45
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback