- En bortglömd inredningsdetalj till barnens rum




- Nåt som är så oerhört snygg att inreda till ett barnrum måste väl vara den klassiska jordgloben i fprm av en lampa .
Minns när man var liten och snurrade runt runt på den där globen och drömde sig bort till andra länder.

Minns att man grävde i sandlådan får man ville minsann till kina ,
Ja det var ju vad ens förälrar sa då man grävde för långt i sandlådan :)


I vilket fall så är det ap snyggt och coolt med en egen jordglob i barnens rum.


Även Gamla kartor är  otroligt snygga nu till hösten .
Plocka in lite kottar  och rönnbärskvistar så har du ett höstigt och fint rum till barnen med :)
Ett barnrum ska lekas och utryckas glädje och inspiration i :)




 / Kärlek

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vad länge man kan ha oljan då, jag fick ju bara med ett litet rör för just den. Den tog slut först. Ja men om grejerna räcker så länge så är det ju ingen summa=) Ska nog beställa det då:P

Postat av: Maria

Vi köpte faktiskt en jordglob till barnen i julklapp förra året och dom gillar den massor!! Har massvis med frågor om olika länder osv =)

Vart i norr bor du föresten?

KramMaria

2009-08-27 @ 09:31:20
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh jordglober är ju så härliga. Jag minns att vi hade en jättestor i skolan. Vi brukade blunda, snurra den och sätta fingret på en plats. På den platsen där fingret hamnade skulle vi bo när vi blev stora.

2009-08-27 @ 10:43:06
URL: http://metrobloggen.se/karinsliv
Postat av: Madde

Hej:) Jordglober och kartor är väldigt smart:) Föresten har du någonsin nämnt vad du jobbar med? Skulle vara kul att veta:) Tack för en bra blogg! kram

2009-08-27 @ 13:03:27
Postat av: Smilla

Sambon jobbar på en skola, där skulle dom kasta en gammal Sverigekarta, du vet en sån som hände framför svartatvlan och man kunde rulla ner som en rullgardin. Men jag hade tur så den "flytta" hem till oss istället ;)

2009-08-27 @ 15:40:31
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: miian

oh vilken nostalgikänsla ;)

Jag var helt inne på att man kom till Kina om man grävde tillräckligt långt,du kan ju tänka dig hur jag kämpade-men inte fan kom jag dit :P



Hur har ni det?

Har lillstora tjejen med börjat skolan nu?

Hur mår lilla Bambi???

Kramkram

2009-08-27 @ 20:52:56
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Linda : Hoppas att du blir lika nöjd med produkterna som mig.

Dock ska man kolla hos hudvården VILKET set som anpassar sig efter sin hy :)



Maria : Jordgloben är inte bara fin att titta på utan bra och lärorik för barnen :)



Karin meeeee to hihiihihi :)



Madde : Jag är mammaledig.

Innan jobbade ag som kontaktperson till missbrukare / i djuraffär.

Blir ev djuraffär igen om jag ej jobbar med missbrukare :)



Kram



smilla : Nä vad fubbigt :)

Riktigt balal är dessa gamla sverige kartor :)



Massa kramar :)



Miian :) Hihihihihih.

Inte fan kom jag dit heller ville ju se hur kineserna såg ut :)



Allt är fint här i höstiga norrland.

Kenny Madicken skolan och kenny har hel dag ute i skogen :)

Bambi mår bara fint leker busar som aldrig förr :)



Kärlek till er



2009-08-28 @ 09:07:24
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback