- Pure evil

Ur Aftonbladet.se idag:

Den 30 oktober kom en man in till Gällivare distriktsveterinärstation med sin 14 år gamla schäferhane. Han bar hunden, som inte kunde stå på egna ben, i en presenning.
Djurägaren sökte vård för ett sår hans hund hade, men när veterinären undersökte hunden fann hon att den var fruktansvärt vanvårdad.

– Hunden var illa däran. Den tjänstgörande veterinären ansåg att det inte fanns något annat att göra än att avliva hunden. Hon övertalade djurägaren a

Schäfern var oförmögen att röra på sig. Den låg på presenningen i sitt eget kiss och bajs. Enligt veterinärens vanvårdsanmälan som lämnats in till länsstyrelsen i Norrbotten hade klorna inte klippts på länge och hunden hade djupa liggsår och frätskador efter sitt eget urin.

– Under de elva år som jag jobbat här var det här den mest illa skötta hund jag sett. Det finns inga ursäkter, säger Peter Zaff.

Enligt Christina Zoegler som fick höra talas om den svårt vanskötta hunden någon månad innan den avlivades hade schäferhunden farit illa under många år. Bara några veckor innan hundägaren sökte vård med hunden polisanmäldes Zoegler honom för vanvård.

Enligt henne visste grannarna hur illa mannen behandlade sin hund, de hörde den ofta gny – men ingen gjorde någonting.

– Jag är mycket besviken. Ett samhälle visar sitt rätta ansikte i behandlingen av dem som har störst behov av stöd och hjälp, och det gäller även när djur har det svårt. Ett samhälle som inte tar hand om dem som har det sämst är inte värt att kallas ett samhälle, säger Christina Zoegler till Norrbottens-Kuriren.

Utredningen mot mannen pågår fortfarande.
Aftonbladet har förgäves sökt djurägaren.


 Men vet ni vad det absolut värsta är ?
Att människan i fråga som begått detta  B R O T T  kommer bara att fortsätta för lagarna i sverige är  så djävla urkalkade .
Och detta tycker  visa är ett värdigt liv för ett oskydigt djur ?
Fuck this shit säger jag bara .

Sen alla andra som bara står brevid och ser på när detta sker ?
wake up hallå .

Ett djur ska aldrig behöva utstå  sån här förnedring från okunniga människor.
Då ska man fan inte skaffa djur.
Ett djur skaffar man av kärlek .
Man tar hand om det som ett barn för så mycket är ett djur värt i mina ögon .
Dom har ett hjärta samma röda blod som rinner i deras ådrar och känslor.
Dom är precis som vi fast lever i en annan värld sammankopplade med våran .
Såna här saker gör mog äcklad förbanad ursinnig .
Men aldrig maktlös det finns alltid nåt vi kan göra.

Idiot idiot ni hänger i centrum och skiter.

Tycker att det borde införskaffas lag på att skaffa djur samma som med körkortet .
För alla kan tydligen inte sköta sig som rollen  i djurägare .
Och by the way kallar jag fan inte att man är djurägare när man gär detta  mot ett djur .


 H I T    I T



Ett djur ska få leva och uppleva kärlek precis som oss människor.
Känna sig trygga älskade och leva ett långt rikt värdigt liv.

Så är det bara !!!!!!


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Usch jag grät nästan igår när min mycket förbannade man visade mig detta i tidningen. Fy fan vissa människor förbrukar rätten att ha levande djur om kring sig, hur är de funtade?! Hur kan man utsätta sin bästavän för detta lidande?!!!!!!!!

De som gör djur och barn illa är fasiken inte rätt funtade i huvudet!!!



Själv skulle jag anmäla direkt om jag visste om djur som far illa, det är en skyldighet ju!



Stora kramar till dig och dina fina!!!

Postat av: Emmelie

FY FAAN rent ut sagt! att en människa kan vara så jävla grym mot sina djur.. det är skrämmande!!

2009-12-19 @ 09:07:16
URL: http://eddiesmammamli.blogg.se/
Postat av: Daniel

Man blir såååå pissed off



Djur å spec hundar e ju det bästa vi har!!! fy fan!

2009-12-19 @ 12:09:07
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

sockenvägens söta : ja visst är det en sjuk värld vi lever i .

Vist är det som du söger visa ska inte ha djur.

Klarar man inte av att ta hand om sig ka man ej ha ett djur så är det bara .

Emmelie : :( hemskt.



Daniel : Sjuka människor säger jag bara .

Tragiskt.

2009-12-22 @ 10:46:57
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback