- Miljöblöja




- Eftersom jag har fått en hel del mail ang att ni  vill att jag ska skriva om miljövänliga saker  till just barn så ar jag tag i detta i dag :)


Eftersom jag fått information just nu om dessa miljöblöjor.


Visste ni att svenska blöjbarn använder 420 miljoner blöjer varje år ?????
Blöjor som tar  naturen 500 år att bryta ner.
Svenska svanemärka Bambo, har minimal miljöpåverkan och som dessutom är riktigt bra enligt dom som använder sig utav denna blöja.


 Vill du veta  mer om dessa blöjer eller beställa  kika in på sidan :
www.havonline.se

Kommentarer
Postat av: idun

Det är ju jättehemskt! Och så är blöjor så himlarns dyrt... får börja med tygstycken som de gjorde förr i tiden ;) måste ju finnas någon återanvändningsbar blöja som inte är ett tygstycke så det läcker igenom..

Postat av: vintageretroprinsessa

Idun : Finns tygblöjor :)

men det kräver en hel del jobb och tvätt s¨jag vet i fan om det jämnar ut sig :S

2009-02-03 @ 12:17:51
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback