- Grön Gulaschsoppa med bönor




- Soppa är en underskattad maträtt och passar bra att göra nu på sommaren  att mumsa i sig då solen och värmen lagt sig.

 Till 4 portioner behöver du :

3 potatiasar
2 gula lökar
1vitlöksklyfta
2paprikor
1msk olja
2msk tomatpure
2ts paprikapulver
2tsk kummin
8dl grönsaksbuljong ( vatten buljongtärning eller fond )
500gram krossade tomater med chili
1 burk kokta kidney bönor 400 gram
salt peppar.


1 : skala potatis lök och vitlök .
Skär potatis i tärningar hacka lök och vitlök.
Dela kärna ur paprikorna och skär i tärningar.


2 :  Fräs alla grönsaker i olja i en kastrull.
Rör ner tomatpure och kryddor.
Tillsätt buljong och krossade tomater .
Koka soppan under  lock ca 12 minuter.

3 : skölj bönorna och låt dom rinna av .
Blanda ner dom i soppan, smaka av tillsätt salt peppar efter behag.

Servera soppan med turkisk yoghurt gott bröd och is vatten. ( Röd mjölk till barnen )



SMAKLIG MÅLTID !!!!

Kommentarer
Postat av: stina

men guud vad jag älskar gulaschsoppa!

Jag åt det för typ 11 år sedan i alperna då vi stannade till i sådana där stugor mitt i backarna för att värma oss och då passade det grymt bra med en rykande varm gulasch!

Fast vå var det kött i och nu var det grymt längesedan jag njöt av denna soppa!

Jag bockar och tackar för ett vegetariskt recept!

Det ska jag spara och tillaga så fort jag får tillfälle ;)



HA det toppen!

Postat av: Petra

Gulaschsoppa e en av mina favoriter så mumsigt måste testa detta recept ha en fin lördagsnatt kram kram

2009-07-19 @ 00:00:31
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback