- Jag andades tills mina lungor ville sprängas ...

angelFootstepsWater.jpg anGel image by minka_2007


-  Trappen  var lång.... 4 trappor mitt hjärta bulta i takt med mina steg.
Som om mitt hjärta satt i en instängd bur. som sakta trycktes för mitt bröst .
Väl uppe öppnade Rogers mamma dörren... doften svämade emot  mig .
Doften av  han som etsade sig in i mina näsborrar och fyllde min ynkliga sömnlösa kropp  som om det gav mig luft under vingarna.
 Tittade mig runt känndes som vanligt fast kallare inte lika varmt  och minst sagt inte lika glädjefyllt.
 Vi stannade upp i vardagsrummet pratade och kramade om varandra varteftersom tårarna rullade.
Utanför dånade regnet ner... i samma takt som mina tårar.
Tårar för dig tårar för dig som inte finns bland oss mer .
Tårar som smakar salt och vill inte sluta rinna.
Minnen  fyllde min kropp och tårar fortsatta att rinna.

Tankar funderingar ordväxlingar ..
Och en massa frågor som står utan svar ..
bara tomt.
Kommer svaren nånsin fyllas på ?

Jag vågade mig in till sovrummer där  din doft blandades med svarta sopsäckar..
 Din säng din sista plats i livet , jag undrar så hur du hade det ... när du låg där.
Jag undrar så hur du såg ut .
jag undrar så om du hann tänka nåt ?
Jag bara undrar en massa saker... som man kanske aldrig kommer att få svar på.

Sängen där jag alltid fick sova när du inte villejag skulle  gå hem när jag hade druckit.
Du var alltid så rädd om mig och  la alltid dina beskyddande vingar runt mig,
Likt den fina bror du var,

Jag tittade flera ggr på sängen samtidigt som rysningar gick som kalla kårar längs ryggraden.
Illamående... tänk om jag skulle spy där i sovrummet..
Gick in i vardags rummet och bläddrade igenom fotoalbumet Bilder av oss bilder på dig   med kenny.
Lyckliga leenden solbrända kroppar
Verklighet.
Den verklghet som tyvärr har valt att svika oss i detta nuett.

Köket där vi satt och åt mat fikade.
Vardagsrummet där vi delade våra hemligheter och spelade tv spel pratade och såg på film.
Där bara vi fanns.
Som nu inte finns mer.

Bang verkligheten tog fart i mig.... Din mamma kom och kramade om mig... hörde hur jag sa Min bästa vän medans tårarna bara föll. marken började att svikta .

När jag gick därifrån  hörde jag din röst ... som om du ville pratade med mig men kunde inte .


Andades stora andetag för varje trappsteg ner.
Kännde mig mörbultad tills jag kom ut i friska luften där regnet sköljde ner  mig och mina tankar.

 Gick upp på ditt favorit bageri handla fika tills vi kom hem då mamma skulle komma på besök med valpen från våra hundar.
Åkte hem medans regnet piskade mot vägen och  bilen.
Satt där och höll i saker som en gång var dina saker.
Saker  som du köpte av mig då jag jobbade på sol och måne.
saker som fanns i ditt sovrum där dina sista andetag togs.

Nu finns dom i mitt sovrum  och skänker mig trygghet.
Såsom du alltid gjorde.



 / Älskar dig Roger   little sister ... missing u







Vackrast i hela världen .
I badet med kenny.....
saknar dig så....

Kommentarer
Postat av: Liv

Skänker all min värme och glädje till dig ikväll och hoppas att du snart ser ett ljus som kan lysa upp din tillvaro. Att fölora någon är mycket svårt men jag vet men säkerhet att du har tre super söta barn som gärna tröstar sin mamma. Ha det bra.

2009-07-24 @ 20:01:14
Postat av: Anonym

jag har tänkt på dig idag vännen.

Det måste ha varit jobbigt,men att gråta är bra....

Och att ha förstående människor omkring sig som man älskar...

kram kram lolla

2009-07-24 @ 21:31:33
Postat av: Hanna - mamma till ♥Neo♥

jag beklagar sorgen gumman! ^^

massa kramar...

Postat av: Petra

Förstår hur du känner:(att gråta är viktigt för att kunna gå vidare det känns så overkligt när någon dör vi är hemma hos mammas lgh och rensar och det känns så overkligt man saknar henne så otroligt kram till dig vännen!

2009-07-24 @ 22:35:32
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: jezzi

tårarna rinner när jag läser ditt inlägg..måste vara jätte tungt för dig vännen..massa styrke kramar!!!

2009-07-25 @ 10:27:06
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzi
Postat av: mamma

Tänk vilken fin poet du är Jessica när dina egna ord får utrymme att sättas på papper...man blir stum av din förmåga att fånga oss människor i ord. Kram

2009-07-25 @ 11:49:56
Postat av: vintageretroprinsessa

Tack för era fina kommentarer värmer mitt hjärta och gör mig helare :)

2009-07-26 @ 20:00:45
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback