- Pannkaks lunch



- I dag ville barnen äta pannkaks lunch,
Så jag satte  igång och stekte pannkaker för glatta livet med mitt hemliga recept :)
Det serverad färska bär såsom hallon och jordgubbar grädde glass och honung till :)
Alla åt tills det växte pannkaker ur öronen på dom :)

 / Då vet man att man lyckats i köket :)

Har funderat en massa om det där med mat,
Jag själv har varit vegan under flera år  sen fick jag en ide att jag skulle börja äta kött igen.
Men  man mår verkligen bättre av att inte äta kött,
Och som ni vet har kenny svårt för det där med kött.
Så vi har testat lite veg mat och det har funkat bra dock e det viktigt att man ser att barnen får i sig av allt det viktiga som behövs för deras kroppar.
Bambi mumsar dock i sig kött likaså Madicken :)

Men att införa veg mat minst en gång i veckan som jag tidigare skrivit om håller vi oss faktiskt till ;)
och det funkar super.

Äter ni nån  veg mat hemma ?

Kommentarer
Postat av: Kristin

Pankaka är så gott. Jag och Nova åt det igår med jordgubbar och det är mums :) Vi är dålig på att äta vegmat hemma. Är jag på restaurang kan jag välja det ibland eller när man blir bortbjuden och det är gott men jag är dålig på att själv laga sådan typ av mat hemma. Man är liksom så inkörd på att äta någon form av kött när man alltid ha gjort det! Kramkram

Postat av: lolla

hejsan

jag äter ju bara veg mat.och mår toppen av det, ibland äter vi alla veg åxå. igår var vi på fest och jag fick världens godaste quorn paj,recept kommer.

Qourn hamburgarna är åxå goda,

ha en fin kväll lolla

2009-07-11 @ 20:32:19
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Carro

Det såg tokgott ut ! Mums med Pannkisar ..

Nja, jag är dålig på det där med vegmat .. Tycker man inte ätit om man inte käkat kött =P Det är ju så himlarns gott också .. Personligen så skulle jag aldrig avstå ifrån det ! =P

Ha en fortsatt fin helg

2009-07-11 @ 23:09:58
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag tycker att jag blir piggare av ngn köttbit då o då jag kanske har fel men vi äter mkt salld oxå men veg mat nja e nog dålig på det även om jag gillar det men det beror nog på att övriga fam vill ha kött kram kram

2009-07-11 @ 23:11:43
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: maria

åhh gott :D

2009-07-12 @ 01:34:54
URL: http://mariiak.blogg.se/
Postat av: stina

Hej! :)

Åh sådana mumsiga pannkakor, verkligen skitfin bild du tagit där som gör så att det vattnas i munnen ;)



Här hemma äter vi inte kött - först och främst för djurens skull men det stärks för att studier visar att det är icke-köttätare lever längre.

Dock äter vi fisk.

På något sätt så tycker jag inte att fiskarna lider lika mycket som de andra djuren inom livsmedelsindutrin gör.

Och självklart så kan fiskar känna smärta men som grisar kor, hönor och lamm så är det oftast slakten och transporterna dit som är värst.

Idag har vi ju åtminstone friheten att välja om vi vill ha KRAV-märkt kött med oss hem från affären.

Slakten blir då inte bättre men livet fram till döden har dock varit desto drägligare.

De får gå ute, äta naturligt foder osv.

Så jag tycker att ni ska försöka äta mer vegetariskt, blanda upp med fisk och nyttigheter från växtriket som innehåller mycket protein och sedan äta kött som är KRAV-märkt.

Här i gävle så kostade ett paket "vanligt kött" och ett paket KRAV-kött lika mycket berättade min kompis som hade köpt det.

Och annars så kanske man kan lägga några extra slantar på djuren och även få ett lite mildare samvete :)

HA det toppen!

Kram

2009-07-12 @ 13:59:31
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Postat av: http://www.elliesdagbok.blogg.se

Vilken god lunch!!

Vi år också pannkakor, fast dina såg godare ut med alla smaskiga jordgubbar!



Kramis

2009-07-12 @ 20:56:03
URL: http://elliesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback